Ronald... hierzo

Dansk, Nederlands, Suomeksi, Portuguesa
Ronald

Re: Ronald... hierzo

Postby Ronald » Sat Mar 10, 2012 11:33 pm

Beste Nomad-Kamda,

Ik weet niet wat een verlichte is en het blijft dus bij een woord, een gedachte.

Een aangeleerd doel iets waar naar gestreefd wordt maar dat alleen vanuit de verhalen bekend is en de verhalen
zijn weer gebaseerd op gedachten.

Een verlichte houdt een verlicht-zelf in en ik heb al gezien dat er geen zelf is dus ook geen verlicht zelf, of een verlichte.

Bedankt voor je vragen,

Ronald

Damon Kamda
Site Admin

Postby Damon Kamda » Mon Mar 12, 2012 9:21 am

Hoi Ronald,

Excuses voor de late reactie- druk weekeinde.
Ik weet niet wat een verlichte is en het blijft dus bij een woord, een gedachte.

Een aangeleerd doel iets waar naar gestreefd wordt maar dat alleen vanuit de verhalen bekend is en de verhalen
zijn weer gebaseerd op gedachten.

Een verlichte houdt een verlicht-zelf in en ik heb al gezien dat er geen zelf is dus ook geen verlicht zelf, of een verlichte.
Ja, precies. Het beeld van een verlichte is in zekere zin de climax van het zelf-verhaal.

Dat wil niet zeggen dat er verder niets te ont-dekken valt, dat dit het einde is. In zekere zin begint het hier pas.

Zou je de volgende vragen kunnen beantwoorden:

- Is er een zelf?
- Wat is het zelf?
- Hoe voelt het om dit te zien?
- Hoe zou je dit aan een geïnteresseerde, zoekende persoon uitleggen.

Dank!

Ronald

Postby Ronald » Mon Mar 12, 2012 11:04 am

Beste Damon.

Fijn van je te horen.

Nee, er is geen zelf.
Het zelf is een gedacht, een concept en uiteindelijk een heel verhaal.
Het is bekend en rustig, ruimte in de borst en een vrije ademhaling daarbij wordt ook gezien dat dit allemaal vanzelf gebeurt.

Aan het begin van ons leven zijn we in de baarmoeder nog één met onze moeder.
Alles gaat vanzelf, we worden gevoed en verwarmd.De ideale situatie om te zijn en te groeien,
Bij de geboorte worden we hardhandig gescheiden van onze moeder en de ons vertrouwde omgeving,
later vaak teruggezocht als het paradijs. Met deze scheiding wordt al de basis gelegd van losstaande vormen.
Ineens lijkt alles niet meer vanzelf te gaan, we moeten vaak wachten op onze voeding, de temperatuur kan sterk wisselen en daardoor ontstaan er allerlei sensaties en gevoelens in ons, die voorheen onbekend waren.
Omdat we een natuurlijk drang tot overleven hebben gaan we huilen als we honger hebben en lachen als er iemand komt die voor ons zorgt. We merken dat dingen komen en gaan en het lijkt dat ons gedrag daar invloed op heeft.
Lijkt want wij en onze ouders weten niet dat de invloeden die we op elkaar hebben ,natuurlijk zijn en ook vanzelf gaan.We leven nu in de grote baarmoeden van het bestaan, maar wel direct zonder de baarmoedr van onze moeder.
Naarmate we ouder worden wordt ons geleerd dat als we honger gevoelens hebben en honger zeggen ,dat we Ronald heeft honger moeten zeggen en dan wordt er naar ons lichaam gewezen, of ik heb honger met diezelfde verwijzing.
Langzaamaan leren we dat alle gevoelens, sensaties en gedachten, die eigenlijk in de stroom der dingen opkomen, bij een ik horen die een naam heeft.
In plaats van pijn, wordt het ik heb pijn. En als er een ik is is er er ook een niet-ik dus een jij.
Rond 4 jaar is de scheiding al helemaal compleet, met alle strategieën die we, dachten nodig te hebben om te overleven. We zijn een losse vorm, een persoon, tussen andere vormen en personen.In de jaren die volgen worden al onze ervaringen aaneengeregen tot een zelf-verhaal. Vaak een melodrama.We leven zonder dat we het weten in een pijnlijke illusie van afgescheidenheid.
We missen ons hele leven iets en zoeken het vaak in relaties of materie, terwijl we eigenlijk terug naar huis willen.
Als het pijnlijk genoeg is begint vaak de spirituele zoektocht, de zoektocht naar wie ik werkelijk ben.
En al zoekend gloort het bewustzijn dat we nooit afgescheiden zijn en geweest, dat altijd alles vanzelf is gegaan en dat we altijd één zijn geweest met het bestaan met andere worden altijd het bestaan in zijn volle glorie zijn geweest. En dan kunnen we rusten in Zijn.

Bedankt voor je verhelderende vragen,

tot gauw, Ronald

Damon Kamda
Site Admin

Postby Damon Kamda » Mon Mar 12, 2012 12:00 pm

Prachtig! Dank voor de mooie woorden.
En al zoekend gloort het bewustzijn dat we nooit afgescheiden zijn en geweest, dat altijd alles vanzelf is gegaan en dat we altijd één zijn geweest met het bestaan met andere worden altijd het bestaan in zijn volle glorie zijn geweest. En dan kunnen we rusten in Zijn.
Schitterend.

Als dit daadwerkelijk wordt ervaren en niet alleen een idee, een verhaal is: wat mist er dan nog?

Ronald

Postby Ronald » Mon Mar 12, 2012 2:26 pm

Beste Damon,

NIETS !

Het is bepaalde momenten wel ervaren maar ,zodra de conditionering het weer overneemt is wordt het een herinnering en start het zoeken, tegen beter weten in. Waarschijnlijk is het niet diep genoeg doorgedrongen en
daardoor blijft er nog het zoeken.

Het is een beetje zoals met Sinterklaas, eerst geloofde ik 100% in Sinterklaas, toen ze me vertelden dat hij niet bestond is het geloof langzaam verdwenen, maar bij het zien van de Goede Sint ,wordt de conditionering/het geloof in de Sint toch nog licht wakker geschud, in de volwassene.

Groeten en dank,

Ronald

Damon Kamda
Site Admin

Postby Damon Kamda » Mon Mar 12, 2012 2:42 pm

Het is een beetje zoals met Sinterklaas, eerst geloofde ik 100% in Sinterklaas, toen ze me vertelden dat hij niet bestond is het geloof langzaam verdwenen, maar bij het zien van de Goede Sint ,wordt de conditionering/het geloof in de Sint toch nog licht wakker geschud, in de volwassene.
Haha, ja, fantastisch. Precies.

Dank voor je eerlijkheid en je betrokkenheid.

Aangezien we hier het spel van bevestigingen spelen, wacht ik nog even op bevestiging van andere gidsen hier, wellicht hebben zij nog vragen.

Als er inspiratie hiertoe is, voel je welkom om hier rond te hangen en anderen te wijzen op wat altijd al waar was, slechts over het hoofd gezien.

Ronald

Postby Ronald » Tue Mar 13, 2012 8:02 am

Beste Damon,

Bedankt voor je vriendelijke woorden.
Ik wacht af en hoop van je te horen.

groeten,

Ronald

Damon Kamda
Site Admin

Postby Damon Kamda » Tue Mar 13, 2012 9:25 am

Het is bepaalde momenten wel ervaren maar ,zodra de conditionering het weer overneemt is wordt het een herinnering en start het zoeken, tegen beter weten in. Waarschijnlijk is het niet diep genoeg doorgedrongen en
daardoor blijft er nog het zoeken.
Hier waren wat vragen over: wat wordt precies nog gezocht?

Dank!

Ronald

Postby Ronald » Tue Mar 13, 2012 1:58 pm

Beste Nomad~Kamda,

Vanuit de illusoire momenten, waarin de conditionering van de afgescheidenheid van ik en het bestaan wordt geloofd,wordt de verloren gewaande eenheid gezocht.

Zoals ik in mijn verstrooidheid kan zoeken naar mijn leesbril terwijl ik hem op hebt. Dat wat zo duidelijk is wordt over het hoofd gezien.

Neem ik echter de tijd om de adem te volgen dan wordt direct duidelijk dat dit proces vanzelf gaat en dat het in -en uitstromen van de lucht het leven zelf is. Niets is afgescheiden.
Hetzelfde geldt voor de gevoelens en gedachten , die komen en gaan, een constante stroom van verandering, leeg , dus zonder een afgescheiden ik of zelf.

Wederom bedankt en tot gauw,

Ronald

Damon Kamda
Site Admin

Postby Damon Kamda » Wed Mar 14, 2012 3:51 pm

Hoi Ronald,

Zoals je ziet ben je nu blauw op het forum- dat betekent dat je door onze strenge selectiecommissie bent goedgekeurd ;-)

Omdat dit specifieke forum enkel en alleen bedoeld is voor het gidsen naar de poort die geen poort is, is er een facebookgroep voor alles wat hierna komt, kan komen:

Zie PM voor de link.

Tot spreeks.

groet,
Damon

Return to “Other Languages”