gaan

Dansk, Nederlands, Italian
Jan

Re: gaan

Postby Jan » Mon Nov 19, 2012 11:34 pm

Ok, ik weet dat informatie vergaren verschuilen is, toch lees ik steeds inspirerende dingen, bij byron Katie, bij tijn touber, what the bleep, pk en ps, etc. Eigenlijk is het deze informatie die ik dan weer toets en aan de andere kant weet ik dat het me afhoudt van een evt 'doorbraak'. Het dagelijkse leven weerhoudt me van toepassing, het is lastig de rol te aanschouwen bij deelname in de rol. Te complex lijkt het wel.

Patrick

Postby Patrick » Tue Nov 20, 2012 12:00 pm

Hou het zo eenvoudig mogelijk.
Maak af en toe tijd om heel even te zien dat ’ik’ een gedachte is die verschijnt na de directe ervaring en er niets aan toevoegt. Om te zien dat 'zelf' enkel een verhaal is en niets met de realiteit te maken heeft.

Jan

Postby Jan » Sat Nov 24, 2012 12:54 am

Patrick, ik heb de gedachten al enkele keren bij de kladden gehad, wat me wel opvalt is dat je niet anders kan dan de gedachte 'betrappen'. Er is dus een zintuiglijke waarneming en hierna een gedachte/lading die je hierna waarneemt, om voor de gedachte te komen is lastig maar ik heb wel het idee dat dit de bedoeling is toch?

Patrick

Postby Patrick » Sat Nov 24, 2012 1:56 pm

Neem gewoon waar wat er komt en gaat zoals wolken voorbij drijven aan de hemel.
Er zijn directe ervaringen gevolgd door gedachten, gevoelens, emoties.
Gewoon rechtstreeks zien zonder dat er iets moet geïnterpreteerd worden.
Zie wat werkelijk is en wat ingebeeld is.

Jan

Zijn

Postby Jan » Thu Dec 06, 2012 8:57 am

Patrick, ik kom er achter dat ik zat te wachten op een bliksemflits en klaar, ik zie nu steeds meer dat het erin 'sluipt' herkenning is overal. Recent pikte ik verhalen op over monniken/kluizenaars, zij wijzen naar hetzelfde! Eentje zei 'ook al is er 1 minuutje stilte per dag in je, het is de deur op een kier naar god' ik heb het idee dat ik nu snap wat hij bedoeld! Het wordt anders geformuleerd maar is hetzelfde. Ben er dus nog dagelijks mee bezig maar heb niet altijd de behoefte te 'bloggen'

Patrick

Postby Patrick » Fri Dec 07, 2012 12:00 pm

Mooi. Kijk af en toe naar wat er in die stilte aanwezig is. Rustig waarnemen wat er is.
Je kan het voor jezelf trachten te verwoorden zonder er concepten van te maken zodat het steeds opnieuw een frisse ervaring is.

Return to “Other Languages”