Walking the talk

All threads where seeing happens are stored here. The complete list, sorted by guide, contains all links. The archives include threads of those that came to LU already seeing as well.
You are welcome to continue your conversation with your guide here after your name is turned blue.
Hannah

Re: Walking the talk

Postby Hannah » Tue Feb 18, 2025 1:30 pm

Fra hjertet tak. så klart.

Går i BKA til klimaarbejde nu. Solen skinner men frost.

Kh Hanne

Elad

Postby Elad » Sat Feb 22, 2025 11:06 am

Hvad bliver set/opdaget i undersoegelsen ind til videre?

Maaske vil det vaere en god ide at skrive hver dag?
With love,
Elad

Keep me away from the wisdom which does not cry, the philosophy which does not laugh and the greatness which does not bow before children.

- Kahlil Gibran

One gets there by being there.

- Master Woof (Gilbert, Ta Hui)

Hannah

Postby Hannah » Sun Feb 23, 2025 10:18 am

Hej Elad

I går var en svær dag for mig at tænke på andet end det der sker i Israel. Det vejer tungt. Og så skar jeg under madlavni g min tommeltot og det blødte i et par timer. Højre hånd. Træls. Meget bedre i dag.

Jeg sad et par gange. Men mit hoved kørte - på samme måde, som når - eller da - jeg mediterede på ord/remser.

Men i dag.

Satte mig: begyndte at remse: min AS: ku ikke mærke noget. <indså at jeg ikke invokerede men gentog mekanisk.

Satte stress på ordene ER IKKE og fortsatte med SU - Nu invokerende. Fik ingen reaktion. Men havde kropslige fornemmelserSåsom trang til at synke. lidt knugen i maven. Fortsatte. Ingen “træk” mod reaktion, men lidt hverdagstanker.
Fortsatte: En lettelse føltes. Ingen træk mod reaktion. Satte tryk på HER også. Stadig ingen Pull. Satte tryk på MIG, men brugte hele tiden hele SU.

Følte lettelse tankerne gik hen til ingen mig. Mere lettelse.
Til sidst kunne jeg kun tænke der er ingen mig at holde om. Og følelsen var let næsten lattermild.

Det var det for i dag. En mærkelig men også rigtig god oplevelse, der sidder i kroppen.

Kh Hannah

Elad

Postby Elad » Sun Feb 23, 2025 11:41 am

Aah lyder som en haard dag igaar. Haaber fingeren er bedre. Lad os snakke i telefonen senere.

Og det lyder godt med arbejdet "her".

Naeste gang, naar du er i TG saa proev at laegge mere vaegt paa at see: er der "en vilje" (desire/ill will) der "vil"/"trigger" reaktionerne som "kalder".

Du kan ogsaa goere det hvis du er paa vej til at troeste-spise eller forbruge medier som distraktion. Stop op, maerk TG hvor det kalder paa troestespisning/distraktion/etc og spoerg: er der "en vilje" som "vil" hvad der kommer af impulser?
With love,
Elad

Keep me away from the wisdom which does not cry, the philosophy which does not laugh and the greatness which does not bow before children.

- Kahlil Gibran

Hannah

Postby Hannah » Thu Feb 27, 2025 10:16 am

Hej Elad

Jeg ha siddet i meditation nogle gange i de sidste dage. Under svære omstændigheder med det der måleapperat på.
Jeg kan ikke komme i reaktionsfeltet - altså mærke et ræk mod reaktion. Jeg kan i forskellige grader mærke fornemmelser i struben, maven i forhold til AS, men ingen pull overhovedet. Tomhed/stilhed.

Har prøvet at mærke efter når jeg forfalder til at spise sødt, eller se netflix om det hænger sammen med AS, men det føles ikke sådan. Det mærkes som sukkertrang (gammel ven) og behov for uforpligtende “underholdning”, når jeg er træt og ikke har kræfter til andet end at slænge mig i sofaen.

Jeg tænker jeg skal tilbage til teksterne og også nogle af dine tekster her i tråden.

Vil gerne ha en tutorial via iphone.

Knus Hannah

Elad

Postby Elad » Thu Feb 27, 2025 12:00 pm

Det lyder for mig som om at opgaven lige nu er at klargoere en reaktion som du klart oplever som uhaensigtsmaessig og som du oensker forandring med.

Arbjedssaetningen er for nu "toemt" for problematisk reaktivitet.

Lidt soedt eller underholdning naar du er traet lyder ikke noedvendigvis som noget du oensker aendrer sig, endsige MEGET oensker aendrer sig...

Saa taenk over det...

Jeg sender dig nogle sider fra Christiane's beskrivelse af hendes process (naar du onsker fortsaettelsen sig til, sender nogle sider ad gangen, fra en kapitel af hendes bog om 10 Fetters). Tror det vil vaere stoettende.
With love,
Elad

- Kahlil Gibran

Hannah

Postby Hannah » Fri Feb 28, 2025 9:40 am

Hej Elad

Tak for teksterne fra Christine - de to - som jeg vil nærlæse sidst på dagen og i øvrigt bruge weekenden på at få klarhed - nogenlunde - over min egen AS.

Det er klart et stort problem at jeg har sukkertrang. Det går ud over mit helbred. Men jeg skal ha mere styr på hvor/hvornår og hvad jeg reagerer på, som udløser min sukkertrang. Eller de andre adspredelser.

Så det er det.

Shabath shalom

kh Hannah

Elad

Postby Elad » Fri Feb 28, 2025 11:09 am

🌻🙏
With love,
Elad

- Kahlil Gibran

Hannah

Postby Hannah » Sun Mar 02, 2025 10:01 am

Læsning og reaktion/tanker/læring ifht Christiane og Kevin: Kap. 1 og 2.

Basic step. Why are we reacting all the time.

Jeg følger dine anvisninger vedr. Step 1-2-3. og specifikt prøver jeg på at på at blive i 1 og 2 og 3: The Gap.

Addictions are very good topic to work with. My addictions er: Eating, shopping, internet, Netflix, lette romaner, der ender godt.

Jeg begynder at arbejde med mad, men skæver også til de andre scener for at slippe ud af en eller anden situation der er belastende. Men mad = slik, kager, chokolade, is og vin/øl er hvor jeg begynder.
Christiane kalder dem “legal morphine” og jeg er addicted.

Jeg følger Kevins spørgsmål til Christiane og spørger migselv:
Hvad kunne et andet menneske gi mig, der ville få mig til at glemme behovet/impulsen til at slikke? De kunne være der og gi mig opmærksomhed, holde om mig (både direkte og indirekte).

Min nære famile giver mig på forskellig vis megen opmærksomhed og kærlighed - Men, de er her ikke, de er langt væk.
Venner og herboende famile er også dejlige at ha, men de er aldrig - eller sjældent - tilstede i det øjeblik trangen til at reagere er der. Eller også - og mange gange er det dem der udløser trangen.

En AS kunne være: Der er ingen her. Den tænkte jeg på i går hele dagen.

Men i nat og her til morgen tænkte jeg pludselig at den bedste AS der rummer de fleste situationer der udløser en trang til at slikke/shoppe/ Netflix, Internet er:

Ingen ser mig

Jeg forstår ordet ser her som de engelske see, der både betyder ser mig/forstår/mig.

Kevin siger til Christiane: Der er ingen. So what? What in you takes this fact and interprets it?

Mit svar: Det eneste der sker er at der ingen er tilstede. Men der er en stemme/impuls/ følelse der fortsætter sætningen og siger: så må du trøstes af noget. Ha noget selvforkælelse.

Det er der jeg er.

Det er også der jeg stoppede med at læse i går. N venter jeg på din respons og på Kapitel 3.

Kh Hannah

Elad

Postby Elad » Sun Mar 02, 2025 12:57 pm

Min fornemmelse er at "ingen ser mig" er en perfekt AS.

Saa naar du arbejder med det, bliv med den og fornemmelserne der opstaar ordloest med det, og led efter "troesteknappen" som saetter troeste-adfaerden og tankerne igang...

Knus herfra og jeg sender del 3...
With love,
Elad

- Kahlil Gibran

Hannah

Postby Hannah » Thu Mar 06, 2025 10:47 am

Hej Elad

Jeg har arbejdet med min AS både i situationer, hvor den melder sig akut og uden for i mere meditative omgivelser. Jeg finder reaktioner som spænding i kæberne, struen snørrer sig sammen og lidt knugen i maven. Men mindre og mindre og jeg mærker ikke trang til trøstespisen ect. Somme tider føles det som fred andre som tomhed eller mistro: hvad sker der?
Jeg kan være meget positiv ifht omgivelserne og mig selv, men også det modsatte.

Jeg har noteret følgende: Jeg er ikke sikker på at AS stadig er god at arbejde med for jeg føler næsten ingenting. Eller et behov for at skælde ud på mig selv og se i øjnene at jeg er på et kæmpe ego trip hele tiden og har et udtalt behov for at blive strøget med håret.

En arbejdsætning ku være: Det vil jeg ha.
Når en anden får det jeg gerne vil ha/ synes jeg fortjener (ikke penge ect.) Får jeg en meget stærk reaktion. Vrede, skuffelse, tilsidesættelse, manglende anerkendelse, ikke set. Jeg higer efter positiv opmærksomhed. Jeg vil ønskes, vælges til.

Så spørger jeg (med Kevin) Hvad så? Jeg får ikke det jeg vil ha. So what?
Hvorfra/hvad i mig opfatter de følelser/mærker dem, og udlægger dem?

Mit eget svar må blive mit Ego og så illusioner. Det sker alt i mit hovede- Jeg er instruktøren på den film om hvad. jeg vil ha/ikke ha. Men livet og tingene sker, som de sker og jeg må arbejde videre.

Ikke let og noget pinligt. Der er plads til meget arbejde. Men det havde jeg også forventet.

Kh Hannah

Elad

Postby Elad » Thu Mar 06, 2025 3:09 pm

Hej Elad

Jeg har arbejdet med min AS både i situationer, hvor den melder sig akut og uden for i mere meditative omgivelser. Jeg finder reaktioner som spænding i kæberne, struen snørrer sig sammen og lidt knugen i maven. Men mindre og mindre og jeg mærker ikke trang til trøstespisen ect.

Lyder super.
Somme tider føles det som fred andre som tomhed eller mistro: hvad sker der?

Tror jeg er meget normal naar vanemaessige maader at taenke og reagere mister kraft... Det kommer og gaar.

Jeg kan være meget positiv ifht omgivelserne og mig selv, men også det modsatte.

Hvad er positiv og negativ i direkte erfaring?
Hvad er det for et self du kan vaere positiv og negativ over for?
Jeg har noteret følgende: Jeg er ikke sikker på at AS stadig er god at arbejde med for jeg føler næsten ingenting.

Naar du naesten ingenting foeler er oplevelsen saa at det er fordi det er blevet en tom/mekanisk repetition? Eller fordi noget har aendret sig paa en dyb maader?

Eller et behov for at skælde ud på mig selv og se i øjnene at jeg er på et kæmpe ego trip hele tiden og har et udtalt behov for at blive strøget med håret.
Hvad er det for et selv?
Hvad er egoet i den direkte erfaring?

Som vi snakkede om den anden dag, arbejd med at maerke vrede/aggression der, og hvad der end er af andre foelelser, uden at udagere dem (i tonen, i ordvalget, etc). Giv foelelserne lov at vaere der uden at miste vaerdighed, venlighed og klarhed.
En arbejdsætning ku være: Det vil jeg ha.

Maaske: Det vil jeg ha og jeg faar det ikke
Eller: Det er ikke mig men dem der faar hvad jeg vil ha

Når en anden får det jeg gerne vil ha/ synes jeg fortjener (ikke penge ect.) Får jeg en meget stærk reaktion. Vrede, skuffelse, tilsidesættelse, manglende anerkendelse, ikke set. Jeg higer efter positiv opmærksomhed. Jeg vil ønskes, vælges til.
Saa en vigtig ting er at maerke foelelserne med venlighed, lytte til dem.
Så spørger jeg (med Kevin) Hvad så? Jeg får ikke det jeg vil ha. So what?
Hvorfra/hvad i mig opfatter de følelser/mærker dem, og udlægger dem?

Mit eget svar må blive mit Ego og så illusioner. Det sker alt i mit hovede- Jeg er instruktøren på den film om hvad. jeg vil ha/ikke ha. Men livet og tingene sker, som de sker og jeg må arbejde videre.

So far so good. Og: det handler ikke om at give et svar. Det handler om blive ved med at spoerge til illusionen dropper og det maerkes. Saar naar du tror "det er egoet" - hvor og hvad er praecist den "ego" som reagerer?

Som altid direct experience, ikke tanker.

Ikke let og noget pinligt. Der er plads til meget arbejde. Men det havde jeg også forventet.

Det er positivt med en ydmyghed at vi maaske alle i en eller anden forstand bliver ved med at se mere og slippe illusioner og modstand hele livet. Samtidig ogsaa laege maerke til om det bliver en historie om et selv der skal arbejde meget, som skaber tro paa et selv der skal arbejde meget.

Essensen i alt dette er at laegge maerke til ting der sker af sig selv og ogsaa det at laegge maerke, eller ikke laegge maerke, sker af sig selv. Humor og lidt lethed kan vaere godt....
With love,
Elad

- Kahlil Gibran

Elad

Postby Elad » Thu Mar 06, 2025 3:11 pm

Tror denne video vil vaere til nytte nu:

https://youtu.be/dlpAiCxmDPo?si=pXQe9DaOfGpqtK2N
With love,
Elad

- Kahlil Gibran

Elad

Postby Elad » Thu Mar 06, 2025 3:14 pm

En tilfoelelse:

Naar jeg inviterer til at kigge paa "hvad er dette "ego"?" so er meningen ikke at faa dig til at svare hurtigt "aah det er bare en tanke" paa en maade der blokerer oplevelsen som du kalder "ego". Snarere at vaere oprigtig nysgerrig omkring det:

Det her kaempe store ego jeg har, hvad er det egentlig? Hvor viser det sig og hvad bestaar det af? Hvordan foeles det praecis?

Aegte nysgerrighed....
With love,
Elad

- Kahlil Gibran

Hannah

Postby Hannah » Thu Mar 06, 2025 6:01 pm

tak for dine kloge kloge svar. Uvor er jeg heldig, at jeg har dig.
Printer det ud og “arbejder” nærker efter og tar det lidt lettere - uden at gi afkald på opmærksomheden.

knus 🥰

Return to “ARCHIVES”