Enxergar a verdade

Whitehorse

Enxergar a verdade

Postby Whitehorse » Thu Feb 14, 2019 6:30 pm

LU is focused guiding for seeing there is no real, inherent 'self' - what do you understand by this?
That we live an ilusion and LU helps us to see the truth.

What are you looking for at LU?
Looking for a guide that could help me to see clearly that there’s no self and it’s all an illusion. That’s all that seens to matter for me now. I realized I had been distracting myself with a lot of spiritual concepts such as new age, buddism, esoterism etc, but for the moment I’m leaving all that behind and want to focus on question my beliefs.

What do you expect from a guided conversation?
Questions that will help me see my false believes that is preventing me from seeing the truth. False belifs that I can’t see at the moment or can see but cannot really embody that. I think a guide could identify that and really question me what’s really important.

What is your experience in terms of spiritual practices, seeking and inquiry?
I have been seeking for the last 2 years by reading a lot of books, meditating and doing yoga.
Recently I have read Jed Mckenna’s book and that completely changed my focus, and that’s how I found this website.

On a scale from 1 to 10, how willing are you to question any currently held beliefs about 'self? 10

Canfora

Re: Enxergar a verdade

Postby Canfora » Mon Feb 18, 2019 3:58 pm

Olá Whitehorse , bem vindo/a ao fórum da LU! Ao que parece falas português?

Se assim é e se estiveres de acordo, vou ser a tua guia.

Obrigada pela tua introdução.
LU is focused guiding for seeing there is no real, inherent 'self' - what do you understand by this?
That we live an ilusion and LU helps us to see the truth.
Não é bem este o objetivo destas conversas. A ideia não é veres que vives numa ilusão. O objetivo é ver que o eu separado é uma ilusão. Não me parece que seja bem a mesma coisa. Pensar que vivemos uma ilusão parece ser uma forma de manter a vida à distância e faz-me alguma impressão. É um pouco como dizer que isto é tudo um sonho. Pode ser pode não ser, ambos os pontos de vista podem ser vistos como válidos se discutirmos estas ideias. Mas se te der um pontapé numa perna vai doer, sonho ou não.
I realized I had been distracting myself with a lot of spiritual concepts such as new age, buddism, esoterism etc, but for the moment I’m leaving all that behind and want to focus on question my beliefs.
Ok, excelente.
I have been seeking for the last 2 years by reading a lot of books, meditating and doing yoga.
Recently I have read Jed Mckenna’s book and that completely changed my focus, and that’s how I found this website.
Era bom se deixasses de ler e ver vídeos sobre estes assuntos durante a duração desta exploração porque podem ser uma grande distração. Se quiseres e se não te fizer ficar confuso/a, podes ler as conversas neste fórum.

O que é que entendes por ver que o eu é uma ilusão?

Abraço,
Canfora

Return to “Português”