LU on keskittynyt opastukseen, jonka avulla voit nähdä, ettei mitään todellista luonnollista ”minää” ole olemassa - Miten ymmärrät asian?
Ajatus luo minän. Ajatukset eivät ole pysyviä, joten pysyvää minää ei voi olla.
Mitä etsit LU foorumilta?
Tukea että pysyisin arjessakin tietoisena ajatusten liikkeista. Älyllisesti ymmärrän, että erillistä minää ei ole olemassa, mutta keskittymiskykyni ei riitä päivänmittaan pysymään tarpeeksi hereillä asian suhteen vaan tilanteet ja niiden tuomat ajatukset ja tunnereaktiot tempaavat minut mukaansa.
Mitä odotat opastetulta keskustelulta?
Ohjausta jos olen menossa harhaan matkallani. Itsensä tutkimien on haastavaa hommaa. Tarvitaan joku toinen välillä opastamaan jos tulee tehtyä virhe tulkintoja. Ego on hyvin itsekeskeinen, niinpä sitä voi joskus sortua kuvittelemaan itsestään liikoja. Minulle on usein käynyt näin. On terveellistä välillä tipahtaa maan pinnalle.
Millaista kokemusta sinulla on ns. henkisistä harjoituksista, etsimisestä ja tutkimisesta?
Olen tunnistanut että erillistä minää ei ole olemassa. Arjen tiimellyksessä tämä vaan tuppaa unohtumaan
Asteikolla 1 – 10, kuinka halukas olet kyseenalaistamaan nykyiset uskomuksesi itsestäsi?
9
Mielen luonto