Subject or Object or neither

Forelise

Subject or Object or neither

Postby Forelise » Thu Nov 21, 2019 4:26 pm

LU is focused guiding for seeing there is no real, inherent 'self' - what do you understand by this?
I don't really know what the difference is between I and (my)self.

What are you looking for at LU?
Maybe I'll get more clarity here? I've read some books and Internet - sites about enlightenment. . But practice and theory are far apart. If, for example, I sit still - without following anything in particular as required by some instructions, such as zazen - all these books are completely irrelevant.

What do you expect from a guided conversation?
What interests me most is what the term enlightenment is all about. What is it about which so much is written or spoken? Do I already know that without knowing it? Why is there so much fuss about it? Does enlightenment exist at all?

What is your experience in terms of spiritual practices, seeking and inquiry?
I've read some books about. But practice and theory are far apart.

On a scale from 1 to 10, how willing are you to question any currently held beliefs about 'self?
10

flowings

Re: Subject or Object or neither

Postby flowings » Fri Nov 22, 2019 5:53 pm

Hallo, Forelise!

Herzlich willkommen! Mein Name ist Daniel und ich begleite dich gerne.
Es gibt nichts, was ich dir beibringen könnte; es gibt kein neues Wissen, was du hier erwerben kannst.
I've read some books and Internet - sites about enlightenment. . But practice and theory are far apart. If, for example, I sit still - without following anything in particular as required by some instructions, such as zazen - all these books are completely irrelevant.
Eben!
What interests me most is what the term enlightenment is all about. What is it about which so much is written or spoken? Do I already know that without knowing it? Why is there so much fuss about it? Does enlightenment exist at all?
Am Besten wäre, wenn du alles, was du über 'Enlightment' gelesen hast oder zu wissen glaubst, zur Seite schiebst und wie eine leere Leinwand, wie ein Neugeborenes an die Sache herangehst.
'Du' wirst keine 'Erleuchtung' erlangen.
In diesem Prozess hier soll nicht versucht werden, durch Nachdenken Lösungen zu finden, sondern durch genaues Schauen, auf das, was JETZT passiert, zu erkennen, dass es dabei keine vom Erleben getrennte Ich-Instanz gibt, der das alles passiert.
Diese Nuss lässt sich nicht durch Nachdenken knacken.

Alles was nötig ist, ist, dass du auf das Direkte Erleben schaust und zu 100% ehrlich bist.
Im Optimalfall schreiben wir beide täglich, um in einen gewissen Flow zu kommen.

Macht das alles Sinn für dich?
Sollen wir loslegen?
Truth isn’t about knowing things; you already know too much. It’s about unknowing.

Return to “Deutsch”