'Ik' ben de doener.....heb hulp nodig om dat te doorzien

Dansk, Nederlands, Italian
The Toe

'Ik' ben de doener.....heb hulp nodig om dat te doorzien

Postby The Toe » Sat Jun 30, 2012 12:28 am

Hoi,

Ik heb 3 weken geleden een one-to-one gehad met Elena maar ik probeer het nu nog een keer maar dan in het Nederlands, want misschien heb jij andere invalshoeken waardoor het zien er wel is.

Ik zit echt serieus al sinds een paar jaar te kijken naar de doener. Ik mediteer al 15 jaar, maar echt ben sinds 5 of 6 jaar in aanraking gekomen met non dualiteit en self inquiry (tony parsons was de eerste leraar op youtube).

Soms gebeuren acties vanzelf......zoals het bevochtigen van de lippen op het scratchen van de hoofd vanwege een kriebletje. Dat noem ik acties zonder wil...geen ik. Mooi toch?

Maar dan zijn er acties die ik bewust wel kan doen met WIL.....'ik ga de hoofd scratchen of ik steek mijn hand in de lucht'.....Ik heb dat experiment zovaak gedaan al jaren en de laatste maand kom ik ik er gewoon niet uit zonder hulp. Ik weet dat de gedachte 'Ik steek mijn hand in de lucht' soms uit de lucht komt vallen en gewoon gebeurt. Ik zou er beter geen energie in stoppen maar toch lijkt het alsof Ik mijn hand in de lucht kan doen wanneer IK DAT WIL. Zelf de neiging tot bewegen gebeurt gewoon vanzelf m aar dan dat ene moment.......steken van de arm in de lucht gebeurt niet vanzelf maar IK doe dat.

Eindresultaat: EEN IK...GEEN LEVEN DIE ZICHZELF LEEFT...AFGESCHEIDENHEID VAN ANDERE IKJES EN DINGEN.

hoe kom ik hier uit?

Life

Re: 'Ik' ben de doener.....heb hulp nodig om dat te doorzien

Postby Life » Tue Jul 03, 2012 4:08 pm

Hoi, heb je misschien ook een voornaam die ik mag gebruiken hier? Niet noodzakelijk maar tegen een teen praten is een beetje onpersoonlijk ;)

Mijn eerste vraag is, waar ben je naar op zoek?

Je zegt dat je hebt zitten kijken naar de doener, ben je dan ''je'' of ''de doener''? Is er wel een je of een doener? daar moet de focus naartoe.

Acties zonder wil en met wil, ja dat is zeker hoe het lijkt, maar is dit wel daadwerkelijk zo? Gevoel van kriebel -> kriebelen -> gedachte ik kriebel. Gedachte komt ''ik ga kriebelen en mijn arm de lucht in steken'' -> kriebelen, arm omhoog. Wat is het verschil? De gedachte, waar komt die vandaan, zonder de gedachte was de actie dan ooit gebeurt? Controleer je gedachtes?
Life...... Are you separate from it?

http://machielovic-justbeing.blogspot.com/

The Toe

Postby The Toe » Tue Jul 03, 2012 9:21 pm

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Eventjes een foutje uit de weg nemen. Het was niet Elena, maar ELoratea waar ik een 1-to-1 mee heb, maar ik wil ook kijken hoe jij over de doener denkt.

Mijn naam is Javier en heb een paar van je berichten op je website doorgelezen, wat heel nuttig was. Vandaar deze vraag hier. BEn 35 jaar en zit al met dit doenerconcept sinds 8 jaar sinds ik OSho heb horen zeggen op tv...you are not the doer, you are the watcher. Maar de laatste 2 a 3 jaar echte veel dieper en echt serieus naar wezen kijken. Maar tja, toch heb ik hulp nodig.
Gedachte komt ''ik ga kriebelen en mijn arm de lucht in steken'' -> kriebelen, arm omhoog. Wat is het verschil?
Zit er al dagelijks mee nu, vooral snachts. Ik kan toch dingen doen of niet? Dus inderdaad, ik ben de doener als ik een voor-gedachte krijg zoals 'ik ga nu mijn hand in de lucht steken'. In dit proces lijken dingen vanzelf te gaan zoals: in gedachte voor te stelllen dat de hand in de lucht gaat, het dichtmaken van de ogen en forceren, het gevoel dat ik iets kan doen etc. MAAR......op het moment dat de hand in de lucht gaat, dan ben ik het die dat doet, al hoewel de na-gedachte soms op komt die zegt dat ik dat gedaan heb. Soms zegt ie helemaal niets en weet ik echt niet of er een doener is of niet. Heb al duizend keer geprobeerd dit te doorzien (het bewegen van mijn teen, vandaar mijn naam The Toe).

Nee, het lukt weer niet. Ik kan mijn hand in de lucht steken wanneer ik dat wil. Frusterend is dat. Ik weet het conceptueel.....dat alles vanzelf gebeurt, maar ik zie het echt niet. Jammer.

Soms als er geen sprake zijn van gedachtes, lijkt alles vanzelf te ontstaan, want wie initieerd acties als er niemand is die nadenkt. Dan heel blissful en zo, maar steeds komt dit experiment naar voren.>>>> 'Ik ga nu mijn arm, teen, hand, ademhalen. etc etc . etc . etc.............
Controleer je gedachtes?
ja en nee. soms ontstaan ze vanzelf, behalve als ik zeg'ik ga nu over 10 voetballers nadenken etc....'. Dan zit ik weer in het verhaal.

any sugestions?

bedankt Life.

Life

Postby Life » Tue Jul 03, 2012 10:22 pm

Achja als t beesie maar een naam heeft zei mn vader altijd :-) Machiel is de naam overigens.
MAAR......op het moment dat de hand in de lucht gaat, dan ben ik het die dat doet, al hoewel de na-gedachte soms op komt die zegt dat ik dat gedaan heb. Soms zegt ie helemaal niets en weet ik echt niet of er een doener is of niet. Heb al duizend keer geprobeerd dit te doorzien (het bewegen van mijn teen, vandaar mijn naam The Toe).

Nee, het lukt weer niet. Ik kan mijn hand in de lucht steken wanneer ik dat wil. Frusterend is dat. Ik weet het conceptueel.....dat alles vanzelf gebeurt, maar ik zie het echt niet. Jammer.

Soms als er geen sprake zijn van gedachtes, lijkt alles vanzelf te ontstaan, want wie initieerd acties als er niemand is die nadenkt. Dan heel blissful en zo, maar steeds komt dit experiment naar voren.>>>> 'Ik ga nu mijn arm, teen, hand, ademhalen. etc etc . etc . etc.............
Soms zegt ''ie'' helemaal niets, wat versta je onder ie?

Het proberen te doorzien, ben jij het die ziet? Controleer jij het zien, wanneer er zien is en wanneer niet?

Nogmaals is er een ik die ziet of alleen maar zien zonder een ik die dat zien doet?

ok misschien is het tijd om dat experiment even te laten voor wat het is (al is het een goed experiment) en gewoon sec te kijken naar wat er gebeurt in de directe ervaring, omschrijf eens wat er op dit moment van lezen/typen ervaren wordt?

Ademhalen gebeurt of je nou wilt of niet, probeer maar eens te stoppen met ademhalen........ Lukt het al?

Een goede nacht Javier :) Ben jij het overigens die ermee bezig is of verschijnen er veel gedachtes over? Is er wel een ik die [het] op kan lossen?

Mijn vraag blijft, wat wil je vinden? Waar is de zoektocht naar?

Ohja denk eens niet aan een grote paarse olifant (die het verhaaltje uitblies ;-)

The Toe

Postby The Toe » Wed Jul 04, 2012 1:22 am

Hallo Machiel,

Bedankt voor de reply.
Soms zegt ''ie'' helemaal niets, wat versta je onder ie?
De mind/de gedachtekronkels.
Nogmaals is er een ik die ziet of alleen maar zien zonder een ik die dat zien doet?
Er is geen ik die dat zien doet als het gezien wordt. Er is een ik die dat zien als het niet gezien wordt. Dus in mijn geval komt er geen antwoord na het doen van deze experimenten (voor-gedachte). Dus is er een ik die dit niet doorzien heeft. Als het vanzelf gebeurd die handeling, dan is er geen ik die dat doorzien heeft.
gewoon sec te kijken naar wat er gebeurt in de directe ervaring, omschrijf eens wat er op dit moment van lezen/typen ervaren wordt?
Dat heb ik een lange tijd gedaan en doe ik vaak nog. Kijken hoe dingen verlopen en acties ondernomen worden en zo. Maar het langste dat er geen ik was , was onvergetelijke 8 dagen. Maar toen het doener-experiment verscheen na die 8 dagen om te kijken of het nu wel lukte, toen knaagde het weer in mijn buik en was de ik weer terug. Dus ik ben bang als ik dit NIET doorzie, dat de doener altijd in mijn achterhoofd een plaatsje weet te bemachtigen. :(.
Ik heb vaak dit experiment losgelaten....tot wel 5 keer toe in 3 jaar. Moet wel, he... als het doordraait!

Weer terug naar lezen en typen....NU sta ik stil en ben bezig om de typer/lezer te doorzien!. Dus tja, Ik ben dan weer die gozer die dit probeert te doorzien, maar ik denk dat ik je begrijp. Gewoon losjes kijken?
Is er wel een ik die [het] op kan lossen?
Nu breekt mijn klomp!!! Zolang ik zoek, zal er een ik zijn. Ik heb zo vaak een depressief gevoel gehad na het zoeken, dat ik wel moet stoppen. En toch kom ik telkens weer terug! awwwwrgg!!!!
Waar is de zoektocht naar?
Mijn zoektocht is naar dat wat overblijft als de ik is verdwenen. Noem het waarheid, het goddelijke, het niet-ik...de rest. het leven. etc

He....een paarse olifant verscheen in mijn gedachte. :)

Life

Postby Life » Wed Jul 04, 2012 9:23 pm

Ik las je one-on-one met Eloratea en wat mij opviel was dat je er al vanuit gaat dat er een doener is, een doener die gesnapt moet worden om doorzien te worden en die dan verdwijnt. Dit kan niet werken, het gaat erom om te zien of er wel zoiets bestaat als een doener van acties, een ik? Alleen het zien van wat er op elk moment daadwerkelijk is en wat alleen een gedachte is werkt, ben je je gedachtes of is ik ook een gedachte?

Je zag dus een paarse olifant die je niet van plan was te zien, geen controle over die gedachte, bepaal je wat je eerste gedachte is als je wakkerwordt? Of de eerste gedachte ooit? Kun je een gedachte die opkomt in het midden stoppen? Gedachtes helemaal stoppen?

Iets anders gebruik niet dit gesprek om de vraag van Eloratea te ontwijken! Het gaat niet om welke invalshoek of taal er wordt gebruikt maar of je zelf gaat kijken in de ervaring of er een ik is of niet. Je wilt zien of je de doener bent of niet, maar wat echt de sleutel is is zien of er een je is die iets kan zijn, doener of kijker...?

The Toe

Postby The Toe » Wed Jul 04, 2012 11:58 pm

Bedankt,

Ik denk dat de ik meer is dan een gedachte. De onzichtbare doener. Ik kan je niet aangeven waar die ik is, maar die ik kan soms dingen doen, niet altijd. Ik bepaal zelf niet wanneer ik opsta en wanneer de eerste gedachte zal zijn. Ik gedachtes niet stoppen zelfs nu niet. Test. Die paarse olifant kwam weer op.

Wat is die ik? Bestaat die wel?

tja.............de al oude vraag.

Ik zal proberen alweer net als een 2 weken geleden rust te nemen van de self inquiry-doener-testen, maar toen met Eloratea. Je ziet het zelf ook. Ik zal proberen zei ik net.....daar was de ik.:(

MIjn volgende gedachte is 'india'. Pffttt....ik ben doodop. kan niet eens normaal nadenken.

Ik kom weer terug zodra de gedachten en moeheid minder zijn. Ik weet ook niet hoe ik mijn ik kan doorzien.

Life

Postby Life » Thu Jul 05, 2012 11:42 am

je hoeft niets te doorzien, je hoeft alleen maar een keer te zien of er een ik is afgescheiden van het bestaan of niet. Net als met de sint of de tandenfee.
Bedankt,

Ik denk dat de ik meer is dan een gedachte.
Wat je denkt is niet zo relevant, wat gezien wordt dat is waar het hier om draait
De onzichtbare doener. Ik kan je niet aangeven waar die ik is, maar die ik kan soms dingen doen, niet altijd. Ik bepaal zelf niet wanneer ik opsta en wanneer de eerste gedachte zal zijn. Ik gedachtes niet stoppen zelfs nu niet. Test. Die paarse olifant kwam weer op.

Wat is die ik? Bestaat die wel?

tja.............de al oude vraag.
Gedachtes, acties, emoties komen en gaan, kijken gebeurt, ademhaling, lichaamsprocessen gaan allemaal door zonder controle, volautomatisch, net als bewustzijn en lichaam onvrijwillig verschenen zijn, is er dan nog ruimte voor een ik afgescheiden van het bestaan als geheel? Waar begin jij en eindigt het bestaan? Zien en het geziene zijn die er eigenlijk altijd?
Ik zal proberen alweer net als een 2 weken geleden rust te nemen van de self inquiry-doener-testen, maar toen met Eloratea. Je ziet het zelf ook. Ik zal proberen zei ik net.....daar was de ik.:(

MIjn volgende gedachte is 'india'. Pffttt....ik ben doodop. kan niet eens normaal nadenken.

Ik kom weer terug zodra de gedachten en moeheid minder zijn.
Proberen, proberen, ken je Yoda? Zei jij dat of kwam de gedachte op, en werd dat toen getypt? Je neemt aan dat de gedachte ik dit ik dat is wat je bent maar is dit wel zo?

Gedachtes, moeheid, minder of geen gedachtes en moeheid hebben geen invloed op of er een ik is of niet noch op het zien ervan. De gedachte India is eigenlijk hetzelfde als de gedachte ik, allebei niet meer als labels voor iets wat als dusdanig niet echt bestaat, er zijn de afgesproken grenzen, de cultuur, de mensen, de locatie, maar zoiets tastbaars als India bestaat dat echt? Is dat met de gedachte ik niet net zo? Zien, denken, voelen, lichaam gelabeled ik?

The Toe

Postby The Toe » Fri Jul 06, 2012 11:32 pm

wat gezien wordt dat is waar het hier om draait
Er is geen ik als er niet gedacht wordt. En dit was ook een gedachte. Dit ook. EN dit ook. Dus wat ben ik als er niet gedacht wordt? weet niet. geen ik.

Ik als de doener is een gedachte dat niet 24 uur aan staat, dus ik kan dat niet zijn. Het klinkt haast een beetje fake wat hier uitkomt. Het is alsof ik wacht op de volgende gedachte waar ik geen controle op heb. Het lijkt net alsof ik een poppetje ben die bespeeld wordt.

Dus als de gedachte 'ik is de doener' een gedachte is die uit het niets neer komt ploffen, wat is de zekerheid hierin aangezien die gedachte niet uit mezelf komt? En de zo juist gestelde vraag ontstaat ook uit zomaar.

Wie is het dat wilt weten of er een ik is? OOk een gedachte? Wie stelt deze vraag? Zo'n gevoel had ik ook een paar maanden terug na intens zoeken.

En als er geen duidelijkheid komt, dan kan daar niets aan gedaan worden, nietwaar? Dus als er geen ik is, wie ontrafelt dan de vraag of er een ik is?

ja......

The Toe

Postby The Toe » Sat Jul 07, 2012 1:01 am

Bedankt voor je hulp maar ik krijg net een ingeving dat het niet zo langer kan.

Mijn hoofd ploft zojuist neer op de tafel omdat ik erdoorheen zit. Ik zie niets. Het lijkt precies alsof het leven mij laat zien dat doormiddel van vragen en meer vragen en 'looken' , dit niet doorzien kan worden. De doener zit er hard gebakken en meer dan 10 jaar op zoek naar verlichting laat zijn barsten zien.

Het ' take a look' concept dat door meerdere zogenaamde verlichten zorgt alleen maar voor meer doenerschap...er is iemand die ziet dat hij er niet meer is. Ik word er gek van na 5 a 6 jaar non dualiteit en zelf onderzoek. Er zit zo'n grote kracht in de doener die alleen maar meer lijkt te worden door zelf onderzoek.

Ik ga rusten in niet-doen. Dus niet het doen van niet-doen. NIet-doen. NOn-doing. Het lijkt alsof het leven me hierheen heeft gebracht om me te laten lijden. Er is een andere manier om 'to die before you die'....en dat is niet-doen. Misschien kom ik terug. Misschien ook niet. Maar ik kan niet eens meer kijken en 'looken'.

Vergeet het maar...verlichting/geen ik/ geen doener/ god/ brahman/ DIt / wat er is...............bla bla bla.

Bewustzijn?

tja.....daar wordt je helemaal gek van. Bewustzijn is nog iets dat moet doorzien worden naast geen-ik concept.

Ik ben niet pissig, niet boos, maar gewoon uitgeput. Ik voel het al weken en ik kan zo langer niet.

sorrie en sterkte met het 'looken' bij zogenaamde anderen. Een golf die een andere golf probeert te geloven dat ie maar een golf is.

Ik lees nog wel je reply.

in afwachting daarvan, groet ik u.

javier

Life

Postby Life » Sat Jul 07, 2012 2:50 pm

Het ' take a look' concept dat door meerdere zogenaamde verlichten zorgt alleen maar voor meer doenerschap...er is iemand die ziet dat hij er niet meer is. Ik word er gek van na 5 a 6 jaar non dualiteit en zelf onderzoek. Er zit zo'n grote kracht in de doener die alleen maar meer lijkt te worden door zelf onderzoek.
Niemand claimt hier verlichting, verlichting bestaat niet, dan was er een zelf om verlicht te raken/maken. Non dualiteit is zo voor alles en iedereen of niet, het gaat er niet om hoeveel je ervan weet. Zelf-onderzoek gaat ervanuit dat er een zelf is, hier ligt de focus op of er een zelf is die al die jaren met non-dualiteit en zelf-onderzoek bezig is geweest.
Ik ga rusten in niet-doen. Dus niet het doen van niet-doen. NIet-doen. NOn-doing. Het lijkt alsof het leven me hierheen heeft gebracht om me te laten lijden. Er is een andere manier om 'to die before you die'....en dat is niet-doen. Misschien kom ik terug. Misschien ook niet. Maar ik kan niet eens meer kijken en 'looken'.
Doe jij kijken/zien/waarnemen of gebeurt dit gewoon of je nou wil of niet?
Vergeet het maar...verlichting/geen ik/ geen doener/ god/ brahman/ DIt / wat er is...............bla bla bla.

Bewustzijn?

tja.....daar wordt je helemaal gek van. Bewustzijn is nog iets dat moet doorzien worden naast geen-ik concept.

Ik ben niet pissig, niet boos, maar gewoon uitgeput. Ik voel het al weken en ik kan zo langer niet.
Vergeet even al die concepten, bekijk dit als een kind van 5 zou doen, een frisse blik op wat er echt is en wat alleen een label is, kijk om je heen, tafel, stoel, computer, labels die verwijzen naar iets wat er echt is maar als ik je nu vraag om te kijken naar die eenhoorn in de kamer dan hoef je niet te kijken, toch weet je wat ik bedoel, verwijst het label ik naar iets dat echt bestaat of is het alleen een label voor communicatie?

Bewustzijn hoeft niet doorzien te worden, er is bewustzijn, heb je er controle over wanneer het komt en gaat? Ben je bewustzijn?

Pissig, boos of uitgeput of blij of verdrietig gebeurt allemaal zonder controle, zit hier een zelf achter?
sorrie en sterkte met het 'looken' bij zogenaamde anderen. Een golf die een andere golf probeert te geloven dat ie maar een golf is.
Hier is iets raars aan de hand, dit wat we hier doen heeft met geloven helemaal niets te maken, niets met het opdringen van wat wij geloven noch met jezelf overtuigen totdat je het gelooft, het gaat erom te zien hoe het nu al is.

Je maakt het nu over jou en mij, jou tegenover ons standpunt, daar gaat het hier niet om, er kan maar een ding waar zijn of er is een afgescheiden ik die alles controleert, of niet. Nu wil je Niet-doen doen oen, maar dat is ook een techniek, is er een ik die niet-doen doet of gebeurt het zonder een ik die het doet?

Je wilt een techniek die bewijs levert maar een techniek betekend per definitie dat er iets moet gebeuren/veranderen, en zo werkt het niet, uiteindelijk wordt het gezien of niet gezien, maar als je echt de basisaaname ik op de proef stelt die nooit in twijfel is getrokken kan zien hoe de vork in de steel zit gebeuren. Wie dan? Is er een wie?

Niet-doen prima maar dat helpt zien of er een ik is niet gebeuren, zit, doe helemaal niets, observeer, wat gebeurt er zonder dat je iets doet? Kijk in de natuur, doe een raam open, is er een zelf in een boom, plant of vogel? Kijk hoe alles groeit en bloeit en beweegt zonder doener, ben jij anders? Afgescheiden van leven dat leeft?

ok doe het rustig aan, laat het even rusten, maar hou het in je achterhoofd, simpeler dan simpel, wat is waar? Zo dichtbij is het...

Er is hier frustratie over, had/heb je er controle over wanneer er frustratie was/is? Zie, zit er iets achter die frustratie dat gefrustreert is of is het gewoon frustratie dat opkomt en weer verdwijnt?

Life

Postby Life » Fri Jul 13, 2012 9:38 pm

Hoi Javier, ondanks dat je druk bent met niet-doen :) Wou ik het nog even hebben over ''het looken'' zoals je dat zo mooi omschreef, je zegt dat dit concept alleen maar maar meer doenerschap oplevert, dat impliceert dat kijken/zien waarnemen iets is wat je doet maar is dat eigenlijk wel zo?

Doe rustig aan, dit schreef ik niet om je te pushen of iets, het zien waar dit forum over gaat kan niet als zodanig geforceerd worden, het gebeurt wanneer het gebeurt, maar door het alleen focussen hierop en de aandacht op de directe ervaring te richten om te zien wat er nou daadwerkelijk gebeurt zal gezien worden wat nou waar is, afgescheiden zelf of geen afgescheiden zelf.

Wanneer je er klaar voor bent kunnen we samen verder kijken, met een blik alsof je voor het eerst de wereld inkijkt zonder welk concept dan ook, niet als iets wat jij voorelkaar moet zien te boksen maar meer als experimentje om te zien hoe het nu al is...

The Toe

Postby The Toe » Mon Aug 27, 2012 12:43 am

Hoi Life,

Ik zit erweer helemaal doorheen. Rust en weer terugkomen. Rust en weer terugkomen. Wat een glijbaanavontuur dit zoeken naar de waarheid. Ik kijk al maanden en pas het volgende toe.

Gebeurt alles vanzelf of is er een 'ik 'dat iets kan doen.

Ik 'look' naar bijvoorbeeld: zien, horen, ruiken, ademhalen, bewegingen, gedachte, impulsie, aandacht

Jij hebt gelijk. Ik heb me suf geboxd om dit voor elkaar te krijgen. Ik zweet me er wel doorheen. De moeite is het wel waard dacht ik altijd. Maar nu twijfel ik echt of ik gewoon uit dit non-duale-sfeertje moet stappen. Als het leven zijn ware aard niet wil laten zien, wat kan dan een klein ikje er iets aan doen? Grace noemen ze dat. Om te gieren!

Life

Postby Life » Mon Aug 27, 2012 12:00 pm

Hoi Life,

Ik zit erweer helemaal doorheen. Rust en weer terugkomen. Rust en weer terugkomen. Wat een glijbaanavontuur dit zoeken naar de waarheid.
Aan wat verschijnt rust en wat komt terug? Wat zie je als ik dat er doorheen zit en zoekt naar de waarheid? Waar zit ie, in je grote teen? ;-)
Ik kijk al maanden en pas het volgende toe.

Gebeurt alles vanzelf of is er een 'ik 'dat iets kan doen.

Ik 'look' naar bijvoorbeeld: zien, horen, ruiken, ademhalen, bewegingen, gedachte, impulsie, aandacht.
Kijken gebeurt, is er een jij die dit kijken doet, echt? horen, ruiken, ademhalen, bewegingen, gedachte, impulsen, aandacht, alle lichaamsfuncties gebeuren allemaal automatisch of je je dit bewust bent of niet.
Jij hebt gelijk. Ik heb me suf geboxd om dit voor elkaar te krijgen. Ik zweet me er wel doorheen. De moeite is het wel waard dacht ik altijd. Maar nu twijfel ik echt of ik gewoon uit dit non-duale-sfeertje moet stappen. Als het leven zijn ware aard niet wil laten zien, wat kan dan een klein ikje er iets aan doen? Grace noemen ze dat. Om te gieren!
Gelijk of geen gelijk is gedachte, jouw standpunt tegen het mijne zijn totaal waardeloos het gaat alleen om wat er nu op dit moment al zo is voor alles en iedereen, afgescheiden zelf is realiteit of niet. Het voorelkaar proberen te krijgen is volkomen onzinnig omdat er niets te veranderen valt, wat is waar voorbij gedachte, voorbij het intellect?

Ja laat de ver van mn bed show non-duale sfeer los en kijk in het normale leven van alledag? Je weet teveel over non-dualiteit en zelf-onderzoek, allemaal concepten, tijd om ze los te laten en te zien wat in werkelijkheid er is en wat er alleen lijkt te zijn...

Doe je ogen dicht als je dit gelezen hebt, beeld je zo levendig als mogelijk in dat je een peer in je hand hebt, voel de vorm, de steel, de schil, hoe hij ruikt, neem een hap en proef de peer...

open je ogen, waar is de peer gebleven die net zo echt leek? Is het met zelf niet net zo? Het lijkt net echt maar is het wel echt? Voorbij aan de geconditioneerde gedachte ik?

The Toe

Postby The Toe » Mon Aug 27, 2012 11:55 pm

ok,

Het lijkt of ik het ben die dingen moet doorzien of looken. Ik tiep woorden op mijn keyboard. Loslaten van concepten klinkt goed. Was er mee bezig.

Voorbij het intellect? klint goed. OP dit moment wordt niets gezien. Voel me vrij alleen en leeg van binnen. NIets lijkt leuk te zijn meer. Ik wil alleen maar de waarheid.

Ik probeer de concepten los te laten en zie wel waar het schip strandt. Ik begrijp echter niet waarom de bron me laat zoeken jaar in en jaar uit en vervolgens wil de bron van me dat ik het loslaat. De bron is wel een beetje dom. Rijmt ook nog. Maar ja, het zal wel kloppen, maar dat is een gedachte.

Ik kom terug zodra ik weer iets gezien heb, want anders lijkt het zo depri mijn verhaal. Alleen maar ikke. KLinkt zo dramatisch.

Bedankt voor de info.

javier the toe

ps: de ik is de doener op dit moment al hoewel ik hem nergens echt kan vinden.

Return to “Other Languages”