Thank you for Guiding me

Dansk, Nederlands, Italian
CHONK

Thank you for Guiding me

Postby CHONK » Tue Nov 20, 2018 11:59 am

LU is focused guiding for seeing there is no real, inherent 'self' - what do you understand by this?
I do understand (by mind) that there is no self..
I probably knew this at birth and during child age..(i see this with my own kids).
I feel it during moments of Flow/Noself/Meditation/Sport/Sex/Substances etc.
I feel i understand it more every year, bit its a very slow process...(another) I need a more direct teaching/experience

What are you looking for at LU?
I need guidance (guru is a big word ;-). Look for tips, focus points, where to look? How to look?
Concentrate on what? Or maybe help out by giving (simple) assigments (like in school, i grew a bit older so maybe it's time again!).
I want a next step in the process, speed up the process if possible. I seem to link to the subject (it won't leave me alone for a couple of years and seemingly took me out of depressive episodes (wich are not there anymore).

What do you expect from a guided conversation?
To help out with practical tips, assigments. To have a conversation with my feedback. To answer all crazy questions and an open communication.
To be honest. and fair. to tell it like it is and point in a goos traightforward manner . I'm quit a practical guy who like sto look at things in perspective.
To somewhat challenge or bypass my egoism (which is not growing i think/hope ;-)
I want to practise more and read less...

What is your experience in terms of spiritual practices, seeking and inquiry?
I do most of it (couple of years) on my own. Mediatation and knowlegde seeking (non duality books and podcasts). I talk so some friends lightly about the subject (which grabs me for some years now).

On a scale from 1 to 10, how willing are you to question any currently held beliefs about 'self?
8

Lunamaya

Re: Thank you for Guiding me

Postby Lunamaya » Mon Nov 26, 2018 11:05 pm

Hi Chonk,

Please tell us what language do you wish to be guided in?
Cheers!
LunaM

CHONK

Postby CHONK » Tue Nov 27, 2018 9:31 am

Hi Lunamaya,

In Dutch would be perfect! ( English as second option of course ).

Rgds,
Chiel (or CHONK)

Lunamaya

Postby Lunamaya » Tue Nov 27, 2018 12:22 pm

Hoi Chiel,

Ik zet je op onze gids site. Het is momenteel wat druk dus het kan zijn dat je even moet wachten tot iemand ruimte heeft, maar je bent onder onze aandacht!

Ondertussen kan je alvast was dingen lezen (of bekijken als je niet wilt lezen) https://www.liberationunleashed.com/resources/videos/ op de LU website. Je kan ook de geteless gatecrashers lezen. https://www.liberationunleashed.com/boo ... ecrashers/

Groetjes Lunamaya

Lunamaya

Postby Lunamaya » Sat Dec 01, 2018 11:06 pm

Hoi Chiel. Je bent nog onder de aandacht. Even lastig iemand te vinden die ruimte heeft. Als het je te lang duurt geef maar aan, dan zoeken we een Engelse gids.

Groetjes lunaM

CHONK

Postby CHONK » Sun Dec 02, 2018 11:53 am

Thanks for the update. Ik heb geduld.
Hoi Chiel. Je bent nog onder de aandacht. Even lastig iemand te vinden die ruimte heeft. Als het je te lang duurt geef maar aan, dan zoeken we een Engelse gids.

Groetjes lunaM

Lunamaya

Postby Lunamaya » Sat Dec 29, 2018 9:39 pm

Hai Chiel.

Dank je voor je geduld! Het is dun bezaaid met gidsen momenteel en ik zat aan mijn tax. Maar ik heb nu ruimte om met je aan de slag te gaan als gids. :)

Is dit voor jou een goed moment om te starten?

Groetjes LunaM!

CHONK

Postby CHONK » Thu Jan 10, 2019 11:45 am

Hi, jij bedankt!

Ben (met jong gezin) op vakantie geweest. heb daarvoor al wel wat gelezen uit de gateless gatecrashers.
Zitten rakende en treffende passages tussen (die ik ' bewaar'). Eerlijkheidshalve ben ik ook zo makkelijk weer uit de zoektocht in de hectiek (en in het ' ik karakter'). Nu ik binnenkort weer ruime tijd in buitenland zit zou ik graag (ik wil dit goed en gefocussed doen zonder tussenpozen) 10 feb (over een maand dus) starten met radicaal (hah) zelfonderzoek.

Met jouw welbevinden natuurlijk, ben erg dankbaar voor de aandacht en hulp. En natuurlijk als je op dat moment aan de tax zit wachten we weer even. Ik lees ondertussen de geteless gatecrashers uit en will watch the video's..

Thanks again!

groet Chiel

Lunamaya

Postby Lunamaya » Thu Jan 10, 2019 12:21 pm

Hallo Chiel,

Lijkt me een prima overweging. Het is gebleken dat het het meest effectief is wanneer we elke dag of om de dag posten, ook met het oog daarop slim om het te doen op een moment dat je denkt dat dit zal lukken.

Trek maar aan de bel wanneer je er weer bent.

Een goede tijd in het buitenland!

Groetjes LunaMaya

CHONK

Postby CHONK » Fri Jan 11, 2019 9:28 am

Thank you LunaMaya!

Return to “Other Languages”