Wat is waar?

Dansk, Nederlands, Italian
Damon Kamda
Site Admin

Re: Wat is waar?

Postby Damon Kamda » Mon Mar 12, 2012 9:58 am

Het zou wel makkelijk zijn als je de ene nacht naar bed gaat en de volgende dag sta je op 'awakend' op.
Dat ligt er helemaal aan wat je hiermee bedoelt. Hoe zie je dit voor je?
Het overgaan van niet-awakened naar awakened? Wat is het verschil?
Wie of wat heeft het vermogen om wel of niet wakker te zijn?

De bestaansreden voor dit forum en het werk dat we hier doen is nu juist dat een plotselinge verschuiving wel degelijk mogelijk is. De aard van deze verschuiving en de betekenis ervan is alleen totaal anders als wat men er doorgaans van verwacht. Maar die shift gebeurt wel degelijk en is in sommige gevallen heel intens.
Dat wat ziet, inclusief zijn als niet-bestaand, maar dat wat ziet, ook. Het denken lijkt dan ZIEN te willen 'uitdenken'. Ik was als het ware compleet weg, geen herinneringen in die zin. Noem het existentiële angst.
Dit snap ik niet.
Dat was gewoon mijn punt zit houding tijdens het typen, niet specifiek spanning of zo, het voelt niet aan dat ik gespannen ben of zo.
Ok....
Dat punt, 't lijkt een soort entry, waar er binding is met/aan het lichaam. Waar het voelt alsof ik in of aan het lichaam 'zit'. Dit is gewoonlijk niet de hele dag zo, alleen als mijn aandacht erop is gericht, kijk ik bijv. uit het raam of op het strand dan 'voelt/straalt' dat 'ruimtelijker'.
Dus het lijkt alsof er iemand is die verbonden is met het lichaam, die aan of in het lichaam zit.
Dat verschil, dat is nu precies datgene wat we hier onder de loep willen nemen.

Dus, om je eigen vraag nog eens terug te brengen: wat is waar?

Johan

Postby Johan » Mon Mar 12, 2012 2:17 pm

Dat ligt er helemaal aan wat je hiermee bedoelt. Hoe zie je dit voor je? Het overgaan van niet-awakened naar awakened? Wat is het verschil? Wie of wat heeft het vermogen om wel of niet wakker te zijn?

De bestaansreden voor dit forum en het werk dat we hier doen is nu juist dat een plotselinge verschuiving wel degelijk mogelijk is. De aard van deze verschuiving en de betekenis ervan is alleen totaal anders als wat men er doorgaans van verwacht. Maar die shift gebeurt wel degelijk en is in sommige gevallen heel intens.
Zodra ik erover schrijf of erover lees dan is dat een verhaal; zie ik denken over 'dat' of 'shifts', dan is het denken, de lading dekt het niet omdat ik niet weet in de zin van wat ik dacht te weten over dingen. De voorstelling die ik erover heb is altijd een verhaal alsof er nog een hoofdrolspeler bij betrokken is voor wie dat gebeurt of AAN wie dat gebeurt, het is de foute insteek van actie en gevolg en doen of niet doen. Maar onderzoeken of iets waar is draait alsmaar om - ik - en erom heen. Zien dat ik denk dat ik vast zit en mijn hele eerdere uitgangspunt is ook niet wat leek te zijn geweest.
Dus het lijkt alsof er iemand is die verbonden is met het lichaam, die aan of in het lichaam zit.
Dat verschil, dat is nu precies datgene wat we hier onder de loep willen nemen. Dus, om je eigen vraag nog eens terug te brengen: wat is waar?
Voor wie, aan wat het gebeurt? Ik kan niet kiezen om wel of niet wakker te zijn. Dus waar het naar verwijst, de 'shift' weet ik niet. Ik kan er niets mee. En dat wordt gezien maar kan ik niet vasthouden, het is levendig. Ik stel mezelf de vraag nu, wie of wat, en zie dat ik, als ingang, als gezichtspunt niet deugt. Omdat er dan een antwoord komt, vaststellen van dingen, aannames, geloof, en al snel een vergelijken van dingen en is het alsof mickey mouse zichzelf aan het tekenen is.

Damon Kamda
Site Admin

Postby Damon Kamda » Mon Mar 12, 2012 2:47 pm

Mmm.. je lijkt een beetje om de vragen heen te draaien.
Ik kan niet kiezen om wel of niet wakker te zijn. Dus waar het naar verwijst, de 'shift' weet ik niet.
Ok, dus laten we dat rusten voor nu en laten we ons uitsluitend met één ding bezig houden: het ik, het zelf.
Ik kan niet kiezen om wel of niet wakker te zijn
Waarom niet?
Ik stel mezelf de vraag nu
Wie stelt wie een vraag?
Dat punt, 't lijkt een soort entry, waar er binding is met/aan het lichaam. Waar het voelt alsof ik in of aan het lichaam 'zit'. Dit is gewoonlijk niet de hele dag zo, alleen als mijn aandacht erop is gericht, kijk ik bijv. uit het raam of op het strand dan 'voelt/straalt' dat 'ruimtelijker'.
Je hebt de vraag nog niet beantwoord.
Hoe zit dat?

Johan

Postby Johan » Mon Mar 12, 2012 5:48 pm

Wat is het verschil? Wie of wat heeft het vermogen om wel of niet wakker te zijn?
Maar onderzoeken of iets waar is draait alsmaar om - ik - en erom heen. Zien dat ik denk dat ik vast zit en mijn hele eerdere uitgangspunt is ook niet wat leek te zijn geweest.
Mmm.. je lijkt een beetje om de vragen heen te draaien.
Dat was mijn antwoord, misschien moet ik het duidelijker schrijven; bij het reageren op de vraag zie ik gedachtes en de toer erom heen, dat raakt kant nog wal
Wie stelt wie een vraag?
Ik gaf een antwoord op jouw vraag 'Wie stelt wie een vraag?'
Ik stel mezelf de vraag nu, 'wie of wat', en zie dat -ik-, als ingang, als gezichtspunt niet deugt. Omdat er dan een antwoord komt (vaststellen van dingen, aannames, geloof, en al snel een vergelijken van dingen) en is het alsof mickey mouse zichzelf aan het tekenen is.
Dus ik weet niet wie ik ben. Ik kan niet 'mijn afwezigheid zien of zijn'. Wat 'ben' is kan ik niet 'weten'. Daarin is mijn beperking, en dat zie ik (spreektaal) en dan mooi taal: dat wordt gezien.
Punt is de verwoording, en dat is een grote beperking hoogstens kan ik wat verwijzen, maar ik snap er niets van.
Je hebt de vraag nog niet beantwoord. Dus het lijkt alsof er iemand is die verbonden is met het lichaam, die aan of in het lichaam zit. Hoe zit dat?
Ik zie dat er gedachtes zijn, gevoelens over het lichaam, dus ik zie, => gedachte "ik voel mijn lichaam en het voelt alsof ik er aan 'vast' lijk te zitten", het gevoel zelf is niets meer dan een gevoel, en als ik bijvoorbeeld fiets en focus op 'iemand die verbonden lijkt te zijn met het lichaam' , dan opeens in een seconde kan er een reactie ontstaan als ik bijv. moet remmen of zo, dus dan is dat in volle aandacht.
Focus ik op dat 'punt' dan is er een gevoel, energie bij aan het lichaam, maar alleen een gevoel. Voor het 'gebruiksgemak' zeg ik natuurlijk dat ik fiets en dat ik boodschappen doe.

Probleem is het formuleren dat is alleen maar denken 'over' . Hoe kan ik nu iets formuleren zonder een verklaring te geven van wat ik zie dat er gebeurt? Ik geef aan in woorden hoe ik dit proces ervaar. Meer kan ik niet. Ik ga niet het woord ik vermijden. Het woord ik is een woord.. Het zou wat bizar zijn als ik bij winkel zeg, geef dit lichaam maar een onsje worst.
Kan ik n keer met je chatten? Dat is wat handiger, directer, denk ik.

Damon Kamda
Site Admin

Postby Damon Kamda » Tue Mar 13, 2012 9:32 am

Kan ik n keer met je chatten? Dat is wat handiger, directer, denk ik
Mmm.. geloof me, dat is niet zo. We hebben daar veel ervaring mee inmiddels. We kunnen het proberen- ik zit op facebook (Damon Kamda).
Dat was mijn antwoord, misschien moet ik het duidelijker schrijven; bij het reageren op de vraag zie ik gedachtes en de toer erom heen, dat raakt kant nog wal
Ja, het helpt om wat wordt gezien zo helder mogelijk te formuleren. Dat maakt het een stuk gemakkelijker.
Dus ik weet niet wie ik ben. Ik kan niet 'mijn afwezigheid zien of zijn'. Wat 'ben' is kan ik niet 'weten'. Daarin is mijn beperking, en dat zie ik (spreektaal) en dan mooi taal: dat wordt gezien.
Punt is de verwoording, en dat is een grote beperking hoogstens kan ik wat verwijzen, maar ik snap er niets van.
Ja, taal is beperkt als het gaat om uitdrukken van wat wordt ervaren, zeker. Toch kan uit taal duidelijk worden waar de verwarring zit.

Laat ik de vraag anders stellen: is er een wie? Is er een ik die (iets) is? Wat is ik?
Ik ga niet het woord ik vermijden. Het woord ik is een woord.. Het zou wat bizar zijn als ik bij winkel zeg, geef dit lichaam maar een onsje worst.
Dat is ook nergens voor nodig en zou inderdaad behoorlijk grappige situaties opleveren.

Blijf het woord ik vooral gebruiken, maar neem een moment de tijd om echt eens goed te kijken waar het woord naar verwijst. Het lijkt alsof ik meer is dan alleen een woord. De vraag is: is dat zo?

Johan

Postby Johan » Wed Mar 14, 2012 1:18 am

Kan ik n keer met je chatten? Dat is wat handiger, directer, denk ik
Mmm.. geloof me, dat is niet zo. We hebben daar veel ervaring mee inmiddels. We kunnen het proberen- ik zit op facebook (Damon Kamda).

Ja, het helpt om wat wordt gezien zo helder mogelijk te formuleren. Dat maakt het een stuk gemakkelijker.

Ja, taal is beperkt als het gaat om uitdrukken van wat wordt ervaren, zeker. Toch kan uit taal duidelijk worden waar de verwarring zit.

Laat ik de vraag anders stellen: is er een wie? Is er een ik die (iets) is? Wat is ik?

Blijf het woord ik vooral gebruiken, maar neem een moment de tijd om echt eens goed te kijken waar het woord naar verwijst. Het lijkt alsof ik meer is dan alleen een woord. De vraag is: is dat zo?
Hallo Damon,

Ik zal t morgen ns bekijken facebook chat.
ik zie geen wie hier, ik - is een aanwijzing. een plek. locatie, een lichaam.

Ik kan alleen maar focussen, kijken waar het naar verwijst, naar dat idee over een ik, daar 'bij te blijven' blijven is niet het juiste woord, maar daarbij stil te staan, nota van te nemen (maar niet alsof een doen of een actie of denken over).

Ik is hier meer dan een woord ja, vandaar dat ik op dit forum ben. Ik is een verhaal en daarin natuurlijk een lading. Waar het naar verwijst weet ik echt niet. Sorry.

Bedankt voor jouw aanwijzingen.
Johan

Johan

Postby Johan » Wed Mar 14, 2012 11:25 am

Goedesmorguhs Damon,

Ja, waar ik naar verwijs, vreemd een 'leegte' iets 'niets' , ieder geval wat niet een betekenis heeft als in de beleving vanuit mijn verhaal en idee over ik die nu op dit forum met jou bezig is om het duidelijk te krijgen. Later na het versturen van mijn reactie hier ging ik op de bank TV liggen kijken, en toevallig had ik van NatGeo. een prog. opgenomen over Ruimte. Erg boeiend en niet alleen wetenschappelijk bezien. Opeens zag ik t punt dat ik en mijn hele verhaal en aannames erom heen en het zoeken geheel fris nieuw zich hier aandienen. Wat 'ik' er van maak, elk idee gevoel wat 'ik' over 'ik als zoeker' en 'ik in gesprek met jou' heb is niet echt echt. Ik verwijst naar niets zoiets dan. Beetje weird om dit te beschrijven. Ik verwijst naar 'afwezigheid' zo iets. Ook dit zijn aannames, en wordt gezien, hmmmmm, dat klopt niet.

Groet,

Damon Kamda
Site Admin

Postby Damon Kamda » Wed Mar 14, 2012 10:00 pm

Ok, je maakt het allemaal veel te ingewikkeld.
Da's nergens voor nodig.

Het is heel eenvoudig.

De 'shift' waar we hier op wijzen heeft NIETS te maken met het soort gedachten dat verschijnt. Dus laat de gedachten voor wat ze zijn voor nu. Het dient zich niet aan als gedachte, als verhaal.

De shift, de verschuiving is een helder zien, weten, ont-dekken van wat altijd al gezien en geweten is, alleen over het hoofd gezien: dat er geen werkelijke scheidingen, grenzen bestaan. Geen vaste grond.

Een mogelijke, en buitengewoon effectieve ingang om dit te zien is om direct waar te nemen dat er geen afgescheiden zelf bestaat: geen ik.

Om dit te zien moet alle aandacht op het geheel van de ervaring worden gericht, inclusief de innerlijke Mart Smeets die overal enthousiast verslag van doet.

Is er in dit ervaren een concreet ik te ervaren?
Opeens zag ik t punt dat ik en mijn hele verhaal en aannames erom heen en het zoeken geheel fris nieuw zich hier aandienen. Wat 'ik' er van maak, elk idee gevoel wat 'ik' over 'ik als zoeker' en 'ik in gesprek met jou' heb is niet echt echt. Ik verwijst naar niets zoiets dan. Beetje weird om dit te beschrijven. Ik verwijst naar 'afwezigheid' zo iets. Ook dit zijn aannames, en wordt gezien, hmmmmm, dat klopt niet.
Mmm.. je lijkt op het goede spoor te zitten hier.
Het is inderdaad vreemd om te beschrijven, omdat de aanname van het zelf zo intiem, zo bekend en zo vertrouwd is.
Als je goed blijft kijken, zal de illusie van substantie draadje voor draadje uiteenvallen en zal duidelijk worden dat JIJ altijd al niet meer dan een verhaal bent geweest.

Dus blijf kijken...!

Johan

Postby Johan » Thu Mar 15, 2012 12:07 am

Om dit te zien moet alle aandacht op het geheel van de ervaring worden gericht, inclusief de innerlijke Mart Smeets die overal enthousiast verslag van doet.

Is er in dit ervaren een concreet ik te ervaren?
Wat 'ik' er van maak, elk idee gevoel wat 'ik' over 'ik als zoeker' en 'ik in gesprek met jou' heb is niet echt echt. Ik verwijst naar niets zoiets dan. Beetje weird om dit te beschrijven. Ik verwijst naar 'afwezigheid' zo iets. Ook dit , hmmmmm, dat klopt niet.
Mmm.. je lijkt op het goede spoor te zitten hier.
Het is inderdaad vreemd om te beschrijven, omdat de aanname van het zelf zo intiem, zo bekend en zo vertrouwd is. Als je goed blijft kijken, zal de illusie van substantie draadje voor draadje uiteenvallen en zal duidelijk worden dat JIJ altijd al niet meer dan een verhaal bent geweest. Dus blijf kijken...!
Haha:-) Mart S , we kunnen niet met of zonder hem. ja ! huh, hmm, lezen en vergeten van, wat niet is kan niet worden, zien dat er niemand (nodig) is om waar te nemen
ja, tot kijks

Damon Kamda
Site Admin

Postby Damon Kamda » Sat Mar 17, 2012 7:56 am

huh, hmm, lezen en vergeten van, wat niet is kan niet worden, zien dat er niemand (nodig) is om waar te nemen
ja, tot kijks
Hmmm, dit klinkt als een stiekem wegsluipen door de achterdeur...

Johan- waar sta je nu? Hoe gaat het? Wat dient zich aan om onderzocht te worden?

Johan

Postby Johan » Sat Mar 17, 2012 3:05 pm

huh, hmm, lezen en vergeten van, wat niet is kan niet worden, zien dat er niemand (nodig) is om waar te nemen
ja, tot kijks
Hmmm, dit klinkt als een stiekem wegsluipen door de achterdeur...
Johan- waar sta je nu? Hoe gaat het? Wat dient zich aan om onderzocht te worden?
Dat was niet zo, toen ik die zin opschreef. Mijn impressie te geven van wat er hier zich afspeelt. De ene keer verwoord ik het 'goed' en dan weer niet, bezien vanuit waar ik sta nu. Ik heb het gevoel dat elk antwoord wat ik geef 'fout' of niet helder genoeg is, en daardoor ga ik weer denken erover hoe ik het dan moet zeggen. Mijn laatste antwoord was zoals ik het zag, erna wachtte ik op een respons, sorry dat ik dan wat te passief was.

Ik draai in cirkeltjes, en ik voel me niet lekker. Als ik jouw aanwijzingen lees dan onderzoek ik het vanuit mijn beleving als ik, ik ervaar dit filter en wat ik beleef, en ik weet niet hoe ik ‘ik’ tot rust kan krijgen om ‘zichzelf’ als vals verhaal te zien. Dat is wat ik zie. Hoe kan ik het filter ‘uitzetten’? Af en toe sijpelt ‘zien’ erdoor, gelijk dan geclaimd door denken en voelen. En het is alsof ik verder er vanaf ben dan ooit. Dat ‘ik’ zeg maar Zien kan ‘laten gebeuren’ als gevolg van vragen aan de gedachtes. Hoogstens tot een grens en dat is waar ik niet als actief stripfiguur mijn eigen penseel kan zien of vasthouden.

Ik lees op dit forum maar het is alsof het niet om mij gaat. Het voelt erg veraf alsof ik een verhaal lees. Hoe kan ik het filter ‘uitzetten’? Ik zoek, ik wil, ik enz.. Zoals ik het onderzoek volg werkt het niet. En als ik dan op een zeldzaam moment iets van ‘zien’ ‘ervaar’ dan wordt het geclaimd door denken en voelt het alsof ik verder er vanaf ben dan ooit. Ik snap echt wel dat ik het te moeilijk maak enz. en dat het simpel zien is enzovoorts. Maar ik kan niet voorkomen wat er dan zich hier afspeelt, in plaats van dat de veer van de muis ontspant raakt ie alleen nog maar strakker en laat dan los, dat is wat het is en ik kan er niets aan doen, dat dat echt voor mij hier lijkt, ondanks het 'weten' over en 'begrijpen' van dit proces. Dat is de ballast.

Damon Kamda
Site Admin

Postby Damon Kamda » Sat Mar 17, 2012 8:54 pm

Dat was niet zo, toen ik die zin opschreef. Mijn impressie te geven van wat er hier zich afspeelt. De ene keer verwoord ik het 'goed' en dan weer niet, bezien vanuit waar ik sta nu. Ik heb het gevoel dat elk antwoord wat ik geef 'fout' of niet helder genoeg is, en daardoor ga ik weer denken erover hoe ik het dan moet zeggen. Mijn laatste antwoord was zoals ik het zag, erna wachtte ik op een respons, sorry dat ik dan wat te passief was..
Goed om te weten! Excuses zijn niet nodig- het is ook lastig- het beschrijven van zulke subtiele gewaarwordingen.

Ik zal in detail op je gedachten ingaan. Kijk of je meer vanuit een voelen kunt kijken naar mijn aanwijzingen, in plaats van er een verhaal van te maken. Mijn woorden zijn niet bedoeld om over na te denken, maar om de aandacht juist uit het verhaal, naar de directe gewaarwording te brengen.
dan onderzoek ik het vanuit mijn beleving als ik
Mijn beleving als ik.

Deze zin is de essentie van de illusie, op twee manieren.
Het lijkt alsof er twee polen in de ervaring zijn.
Het ervarende zelf en het ervaren zelf.
Subject en object.
Ik hier, ik daar.
Iemand die zit te kijken naar iemand die zit te kijken naar....
Ziehier de cirkel waar je het over hebt.
Nu, in plaats van mee te draaien in deze gedachtencirkel, kijk eens naar de aanname van die zelven.
Zou het kunnen dat er alleen maar DIT gebeuren is, inclusief die zichzelf in stand houdende cirkels?
ik weet niet hoe ik ‘ik’ tot rust kan krijgen om ‘zichzelf’ als vals verhaal te zien
Dit is dezelfde kronkel.

Is er een ik dat geen verhaal is?
En het is alsof ik verder er vanaf ben dan ooit. Dat ‘ik’ zeg maar Zien kan ‘laten gebeuren’ als gevolg van vragen aan de gedachtes. Hoogstens tot een grens en dat is waar ik niet als actief stripfiguur mijn eigen penseel kan zien of vasthouden.
Weer hetzelfde verhaal.
Heeft het stripfiguur enige macht- enige mogelijkheden- doet het uberhaupt iets?
Als je zegt " ik als actief stripfiguur"- hoe kan dat? Wat is het IK dat het stripfiguur IS?
Ik lees op dit forum maar het is alsof het niet om mij gaat.
Hoe zou het om JOU kunnen gaan?
En als ik dan op een zeldzaam moment iets van ‘zien’ ‘ervaar’
Wat bedoel je hier met ' zien''? Is dat iets bijzonders? Een bijzondere ervaring?
dat dat echt voor mij hier lijkt, ondanks het 'weten' over en 'begrijpen' van dit proces. Dat is de ballast.
Hoezo?
Omdat het verhaal wordt geloofd dat het niet zou moeten gebeuren? Dat het niet echt zou zijn? Het is er toch- dat aanspannen van de veer, de frustratie? Wat is daar niet echt aan?

Het begrijpen van dit proces?
Vertel eens wat meer. Hoe denk je dat dit werkt, wat de bedoeling hier is?

Johan

Postby Johan » Sat Mar 17, 2012 10:59 pm

Hoi Damon,

Bedankt voor jouw reactie.
Kijk of je meer vanuit een voelen kunt kijken naar mijn aanwijzingen, in plaats van er een verhaal van te maken. Mijn woorden zijn niet bedoeld om over na te denken, maar om de aandacht juist uit het verhaal, naar de directe gewaarwording te brengen
Goed, in dat zie ik dat ik naarmate er ‘directe gewaarwording’ is, het aan/uit flip flop effect juist toeneemt , met het accent op het verhaal en aannames in het verhaal. Beetje vreemd ‘gevoel’ , alsof het kraakt maar dan de ene keer boem geheel als beleving van ‘mijn ik enz. bla bla’ . En de ‘andere keer’ dan niets, maar niet , niet iets. Dit als het klauwen van de ‘kat’ haha, die de muur afglijdt.
dan onderzoek ik het vanuit mijn beleving als ik Mijn beleving als ik.
Deze zin is de essentie van de illusie, op twee manieren. Het lijkt alsof er twee polen in de ervaring zijn. Het ervarende zelf en het ervaren zelf. Subject en object. Ik hier, ik daar.
Iemand die zit te kijken naar iemand die zit te kijken naar....
Ziehier de cirkel waar je het over hebt.
Nu, in plaats van mee te draaien in deze gedachtecirkel, kijk eens naar de aanname van die zelven.
Zou het kunnen dat er alleen maar DIT gebeuren is, inclusief die zichzelf in stand houdende cirkels?
Ah, ja, iemand kijkend naar…..okee, feit is dat er ja inderdaad dat gebeuren is, waarin de kat achter zijn staart aan rent alsof dat iets anders is
ik weet niet hoe ik ‘ik’ tot rust kan krijgen om ‘zichzelf’ als vals verhaal te zien
Dit is dezelfde kronkel. Is er een ik dat geen verhaal is?
Nee, ik is een verhaal, incl. ‘ik zie of ik ervaar het niet’ …..
En het is alsof ik verder er vanaf ben dan ooit. Dat ‘ik’ zeg maar Zien kan ‘laten gebeuren’ als gevolg van vragen aan de gedachtes. Hoogstens tot een grens en dat is waar ik niet als actief stripfiguur mijn eigen penseel kan zien of vasthouden.
Weer hetzelfde verhaal. Heeft het stripfiguur enige macht- enige mogelijkheden- doet het überhaupt iets? Als je zegt " ik als actief stripfiguur"- hoe kan dat? Wat is het IK dat het stripfiguur IS?
Verdomd, ‘ik’ kan mij nog meer vertellen, allemaal afleiding, IK is niet, hoe kan IK niet zijn bizar o hoe weird is dit Damon/Nomad:-)
Ik lees op dit forum maar het is alsof het niet om mij gaat.
Hoe zou het om JOU kunnen gaan?
Jee, 'k heb er geen woorden voor, zo vreemd verhaal wat ik ophield, ik schrijf dit niet, wat een rollercoaster…
En als ik dan op een zeldzaam moment iets van ‘zien’ ‘ervaar’
Wat bedoel je hier met ' zien''? Is dat iets bijzonders? Een bijzondere ervaring?
Pffffffffff, kan amper nog wat schrijven, bervijsterd, verbijsterd, van wat ‘ik’ dacht te ‘her-inneren’ , in dat verhaal een ander verhaal naar voren halend, toen ik dat schreef was het alsof ik naar een droom keek, maar nu zie ik dat het ‘opluchtende gevoel’ toen, ook maar gewoon een gevoel was, een uiting. Ik weet niets over vrijheid, dit valt niet te weten. Vrijheid van de ervaring van vrijheid is .
dat dat echt voor mij hier lijkt, ondanks het 'weten' over en 'begrijpen' van dit proces. Dat is de ballast.
Hoezo? Omdat het verhaal wordt geloofd dat het niet zou moeten gebeuren? Dat het niet echt zou zijn? Het is er toch- dat aanspannen van de veer, de frustratie? Wat is daar niet echt aan?
Het begrijpen van dit proces? Vertel eens wat meer. Hoe denk je dat dit werkt, wat de bedoeling hier is?
Ja mijn frustratie en het rond cirkelen was echt, in dit proces komen er dingen omhoog onvermijdelijk frustraties, gevoelens van onmacht noem ’t maar op. Het lijkt ’n beetje op sparren. Je 'gooit' woorden, betekenissen, aannames op en als de ballonnen voldoende spanning hebben dan klappen die.

Damon, bedankt zeg, .. tot later

Damon Kamda
Site Admin

Postby Damon Kamda » Sun Mar 18, 2012 4:12 pm

Besta jij uberhaupt wel?

Johan

Postby Johan » Sun Mar 18, 2012 4:24 pm

Besta jij uberhaupt wel?
de ervaring als ik is er wel hier, en nog steeds het rond cirkelen, als ik super geconcentreerd ben na veel moeite dan is er zien, en lijkt het alsof ik aandacht kan verleggen, maar dat komt en gaat, ik kan niets doen, het zoeken de frustratie blijft, het voelt alsof ik zoveel moeite ervoor moet doen

Return to “Other Languages”