Spacious

Dansk, Nederlands, Italian
Azumiq

Re: Spacious

Postby Azumiq » Fri Oct 06, 2017 3:55 pm

Hallo Katie93,

Ik ben Menno en ik ben gids bij Liberation Unleashed. Zal ik je Katie93 blijven noemen of heb je liever een andere naam? Als jij er klaar voor bent kunnen we beginnen!

Er is eerst wat informatie die ik graag met je wil delen voor we beginnen. Ook is het handig om de notificaties aan te zetten zodat je direct weet wanneer ik een reactie heb geplaatst in deze thread.

Regels:
- Post een keer per dag. Dit is belangrijk om momentum te houden.
- Wees eerlijk, er zijn geen foute antwoorden, wat jij verteld zegt mij waar je staat en waar je tegenaan loopt.
- Kijk in je ervaring, houd denken tot een minimum.
- Lees geen spirituele boeken of videos, vooral niets 'geen ik' gerelateerd.
- Have fun :)

Hieronder vind je de disclaimer van de LU website, lees deze voor we beginnen:
http://liberationunleashed.com/disclaimer-2/

Lees ook “Liberation Unleashed is not …” in de FAQ op de LU website:
http://liberationunleashed.com/faq/

Gebruik de quote functie om op specifieke vragen van mij te antwoorden. Licht de vraag die ik stel uit en geef het antwoord eronder. Instructies vind je hier:
http://liberationunleashed.com/nation/v ... ?f=4&t=660

Het enige wat ik kan doen is je door middel van vragen de juiste kant op sturen, je zult zelf moeten kijken om de illusie van de zelf te doorzien :). Ik ben een gids en geen leraar. Kijk alsjeblieft zo eerlijk mogelijk naar alle dingen die worden bevraagd. Beperk antwoorden vanuit opgedane kennis, aannames, filosoferen en denken.
I understand that we are a "portal". I think there is a higher self. Sometimes I have those thoughts, which resonate in my whole body, I think those are aligned with my purpose/ higher self.

I want to use my thinking, now my thinking is using me.
Some things are very clear to me now. I think I know my purpose. I am very dedicated to this.
I want my personality to go to the background, so my qualities are at the for front, and "I" ( ;) ) can use them for my purpose.
I know I live below my potential and I know I suffer unnecessarily.
Bedankt voor het delen! Een portaal, een hogere zelf en een "normale" fictieve zelf die ook nog in lijn moet staat met een hoger doel. Ik snap dat dat allemaal voor veel onduidelijkheid en leed zorgt en ik help je dan ook graag bij het ontrafelen!

Je hebt nu al meerdere keren gehoord dat er geen ik is. Er is geen zelf, is er nooit geweest en zal er nooit komen ook. Als je zoekt in je ervaring, is er geen centrale manager te vinden die overal voor verantwoordelijk is. Er is geen entiteit te vinden waar de ik-gedachte naar verwijst. Hoe reageer je daarop als je dat hoort?
Als je denkt aan ik, waar komt er dan op?
Doet de ik dingen?
Ervaart de ik?
Ziet de ik?
Is er een ik die controle uitoefent?

Ik hoor het graag van je :)

Leaf00

Postby Leaf00 » Sat Oct 07, 2017 12:44 am

Hi Menno,

Dank voor je reactie! Ja zou graag beginnen (:
Katie is prima.
Over de regels:
- Lees geen spirituele boeken of videos, vooral niets 'geen ik' gerelateerd.
Ik vroeg me af, wat hier het idee achter is? Moet mn hoofd/geest zo leeg mogelijk blijven ? Atm zijn de spiritualiteit gerelateerde YTvideo's die ik nu kijk meer paradigmatisch (kijk nu fall and rise of our civilization, ook van Bentinho Massaro, denk dat dat geen probleem is?) En was min of meer begonnen aan Bentinho's trinfinity academy(maar niet heel toegewijd, kwam er niet echt in) nu bij les 2 over mediteren, maar dat is dus niet handig om naast LU te doen? Prima om er (even) mee te stoppen hoor, maar wil graag het idee er achter snappen.

Yes heb de disclaimer + "LU is not " gelezen.
...en ik help je dan ook graag bij het ontrafelen!
gaarne =)
Als je denkt aan ik, waar komt er dan op? Doet de ik dingen? Ervaart de ik? Ziet de ik?
Is er een ik die controle uitoefent?
Het wordt even heel kort een klein beetje licht in mn hoofd. Op een best fijne manier. Daarna razen er meteen veel gedachtes door mn hoofd.
Jij als guide point hier dus naar, dmv deze vragen, mijn enige eerlijke respons is dus dat het even licht in mn hoofd werd en meteen daarna gedachtes, ik merk dat het niet helpt als ik de vragen over lees, maar nu kan ik niet echt meer reageren dan dit :/ Weet je misschien een beginnetje hoe ik toch meer op de vragen in kan gaan, zonder te verdwalen in conceptuele gedachtes?

Dank nogmaals. Groetjes

P.s Wat anders: ik zit me nog even af te vragen of ik dit publiekelijk (dmv dit forum) bespreken bevorderlijk is voor mijn proces of juist niet. Enerzijds maakt t helemaal niks uit, anderzijds denk ik nu af en toe aan andere mensen (selves!) die dit evt ook lezen, wat weer minder bevorderlijk is. Anders is t voortzetten dmv private messages ook optioneel toch? Maar goed ik zie t nog wel even aan!

Azumiq

Postby Azumiq » Sat Oct 07, 2017 10:55 am

Hallo Katie!

Fijn, dan beginnen we!
Prima om er (even) mee te stoppen hoor, maar wil graag het idee er achter snappen.
Zet de Fall and Rise of our Civilization en de Trinfinity Academy, maar even op pauze. Je kan na dit proces altijd weer verder kijken. Lichte meditatie is prima om te doen naast onze gesprekken, daar heb je ook geen leraar voor nodig. :)

Om de illusie van de zelf te doorzien kijken we naar wat er echt is en wat er niet is. Aannames en gedachtenconcepten, al dan niet aangeleerd door "spirituele" leraren, kunnen het gevoel van een zelf versterken en houden de verwarring en drang naar "meer" en "iets beter dan dit" in stand. Dit proces gaat om wat jij ziet en ervaart. Alles wat nodig is om door de illusie van zelf te zien, is al in de ervaring aanwezig. Er is geen extra kennis uit video's of boeken nodig om duidelijk te zien wat echt is en wat niet. Je hoeft alleen eerlijk en oprecht te kijken. ;)
P.s Wat anders: ik zit me nog even af te vragen of ik dit publiekelijk (dmv dit forum) bespreken bevorderlijk is voor mijn proces of juist niet. Enerzijds maakt t helemaal niks uit, anderzijds denk ik nu af en toe aan andere mensen (selves!) die dit evt ook lezen, wat weer minder bevorderlijk is. Anders is t voortzetten dmv private messages ook optioneel toch? Maar goed ik zie t nog wel even aan!
Ik snap dat het bevragen van de zelf erg persoonlijk is en dat het idee dat andere mensen kunnen meelezen ongemakkelijk is. Mijn voorstel is om er gewoon mee te beginnen via dit forum. Mocht je toch merken dat je niet open op de vragen kunt reageren, kunnen we het gesprek voortzetten via privéberichten.
Het wordt even heel kort een klein beetje licht in mn hoofd. Op een best fijne manier. Daarna razen er meteen veel gedachtes door mn hoofd.
Dit is al heel goed. Ik stel je een vraag over "ik" en er komt niets. Als ik zou vragen om te denken aan een theekopje dan kun je heel goed aangeven waar die te vinden is, maar bij de ik tast je in het duister. Interessant he ;).

Maak je maar geen zorgen, er zijn nog genoeg vragen te stellen!

Om het overzichtelijk te houden, gaan we alle mogelijke plaatsen langs waar de "ik" zich zou kunnen bevinden. We beginnen bij het lichaam. Je zegt: "mijn hoofd", wie is de eigenaar van dat hoofd? Is er een "ik" te vinden in het lichaam en waar zou die zich dan bevinden? Wie bestuurt het lichaam?

Voel je vrij te schrijven over wat er opkomt en laat me weten wat je vindt. :)

Leaf00

Postby Leaf00 » Sat Oct 07, 2017 8:38 pm

Hey,
Om het overzichtelijk te houden, gaan we alle mogelijke plaatsen langs waar de "ik" zich zou kunnen bevinden. We beginnen bij het lichaam. Je zegt: "mijn hoofd", wie is de eigenaar van dat hoofd? Is er een "ik" te vinden in het lichaam en waar zou die zich dan bevinden? Wie bestuurt het lichaam?
Ik ben de eigenaar van mn hoofd.
Ik bestuur het lichaam.
Waar die ik zich in m'n lichaam bevindt..
Het wordt nu weer beetje licht in mn hoofd. En ik word moe. en ik vind het het grappig.
Er komt niks. Nu wordt mn ademhaling een beetje zwaar. Voel een klein beetje angst in mn buik.
Ik blijf de vraag herhalen, waar is die ik? Het is wel lekker stil in mn hoofd.
Word iets minder scherp. Ademhaling blijft zwaar.

Dat is alles wat er in me opkomt...

Azumiq

Postby Azumiq » Sun Oct 08, 2017 11:48 am

Hey Katie,

Heel goed gekeken :)!

De emoties die opkomen zijn heel normaal en maak je ook maar geen zorgen om de angst. Die gaan we later onderzoeken.

We hadden het al over het theekopje. Sommige gedachten verwijzen naar dingen die er echt zijn. Andere gedachten verwijzen naar niets.

Als je zoekt naar de bestuurder en de eigenaar van dat lichaam en je vindt niets, hoe kan je dan zeker weten dat er een jij eigenaar/bestuurder is van dat lichaam? Kan je zomaar een aanname doen zonder dat er echt bewijs te vinden is?

Leaf00

Postby Leaf00 » Mon Oct 09, 2017 1:48 am

Hey Menno,

Thanks!

Dit waren mn gedachte stappen deze keer:
Waar is de bestuurder/ eigenaar? Weet ik niet. Ik ben de bestuurder, waar bevindt die ik zich, weet ik niet.
Of ik zeker weet dat er een ik/bestuurder/eigenaar is?

Of er wel een bestuurder/eigenaar is....
Ik heb een timer gezet en deze vraag herhaalt. Er komt echt helemaal niks. ik word me weer erg bewust van mn ademhaling. Vooral bij mn uitademhaling voel ik energie naar mn hoofd gaan, zonder dat er een gedachte komt....
Best ontspannend. Wetende dat er zoveel leegte is.

De vraag " Kan je zomaar een aanname doen zonder dat er echt bewijs te vinden is?"' heb ik even geparkeerd. Ik duik dan meteen diep die theoretische conceptuele wetenschapsfilosofie in (ik heb me hier veel mee bezig gehouden) en kan niet bij mn ervaring blijven.

Voel me nu weer best moe. Is het ok dat ik er steeds even kort induik? Het is een beetje gek voor mij, ik ben gewend hard aan iets te werken, maar dit is alleen "even kijken"'. Of is het denk je beter er langer bij stil te staan?

Groetjes

Azumiq

Postby Azumiq » Mon Oct 09, 2017 2:15 pm

Hey Katie!

Heel goed dat je bewust bent van wanneer je in de concepten en theorieën duikt. Het is ook niet gek dat je moe wordt om 2 uur 's nachts ;). Het is goed om te kijken op elk moment dat je er aan denkt om het te doen. Het is geen oefening die voor een bepaalde tijd moet worden gedaan. Één heldere blik is genoeg om de illusie is doorzien. :)
Of er wel een bestuurder/eigenaar is....
Ik heb een timer gezet en deze vraag herhaalt. Er komt echt helemaal niks. ik word me weer erg bewust van mn ademhaling. Vooral bij mn uitademhaling voel ik energie naar mn hoofd gaan, zonder dat er een gedachte komt....
Best ontspannend. Wetende dat er zoveel leegte is.
Weer komt er niets, misschien omdat er niets is? :). En terwijl je niets kunt vinden zeg je toch ik word me bewust van mijn ademhaling. Is er nou een ik die zich bewust is van die ademhaling of niet? Of is er slechts bewustzijn, ademhaling en vervolgens de ik-gedachte die het claimt?

Laat me weten wat je vindt :)

Azumiq

Postby Azumiq » Mon Oct 09, 2017 2:31 pm

Even een aanpassing op de laatste vraag. Is er slechts ademhaling en vervolgens de ik-gedachte die het claimt?

Het woord bewustzijn kan weer veel concepten oproepen. Het is vooral belangrijk te kijken naar de directe ervaring om te zien hoe de "ik" werkt. :)

Leaf00

Postby Leaf00 » Tue Oct 10, 2017 3:24 am

Hi Menno,

Heb je posts gelezen. Ik reageer morgen even!

Leaf00

Postby Leaf00 » Tue Oct 10, 2017 9:21 pm

Hi Menno!

Excuus voor de late reactie.
Het is goed om te kijken op elk moment dat je er aan denkt om het te doen.
Oké! Vandaag als ik er aan dacht ( was een paar keer ) 'mezelf' (;) ) de vraag gesteld of er een bestudeer / eigenaar is. Om er een beetje bij te blijven. Voelde dan even kort weer de leegte.
Is er slechts ademhaling en vervolgens de ik-gedachte die het claimt?
Ik ga mezelf nu weer de eigenaar/ bestuurder vraag stellen met timer. En kijken hoe t met ademhaling gaat en zoals je aanstipt het claimen.

Mijn lichaam, mijn gedachtes, mijn hoofd.
Ik ben de eigenaar. Ik ben de bestudeer.
Waar is die ik? waar is die eigenaar / bestudeer?

Is er wel een ik? Is er wel een eigenaar / bestudeer?

Dit gebeurde er:
Vanavond helaas te kampen met neerslachtigheid. En dus veel neerslachtige gedachtes.
Nu ik mezelf deze vragen ging stellen kwam er weer niets. Voelde even weer de leegte.
En voelde pijn energie in mn borstkas. ( was erg opgeslokt door gedachtes, dus had dit nog niet echt gevoeld).
Automatisch ging mn aandacht weer naar mn ademhaling.
Die is zwaar.
"ik"' voelde de ademhaling in de pijn naast elkaar.
Die twee dingen zijn er. Ben niet echt bezig met de context, die twee dingen
Of er een ik gedachte is die het claimt... als ik daar over na ga denken ben ik weg bij mijn ervaring..
Maar ik denk het niet.. Eigenlijk zijn alleen die twee dingen er.

Dit is denk ik even alles wat er in me opkomt..

Azumiq

Postby Azumiq » Wed Oct 11, 2017 11:05 pm

Hallo Katie!

Heel goed gekeken! Ik ben blij dat je zo goed door hebt wanneer je bij je directe ervaring blijft en wanneer je afdwaalt! Vervelend van de pijn en de neerslachtigheid :-(. Die emoties en gevoelens kunnen opkomen, soms is bij deze gevoelens het gevoel van zelf erg sterk.

Je begint meer knipoogjes bij mezelf en aanhalingstekens bij ik te gebruiken. Kun je mij vertellen waarom je dat doet? :)

Ik weet dat het lastig is, maar kijk naar de pijn/angst/neerslachtigheid wanneer het weer opkomt. Wat voor vorm heeft het en waar voel je het in je lichaam? Vraag het dichterbij te komen en vraag wat het je probeert te zeggen. Wat zijn de gedachten die opkomen? Kijk er eens achter uit nieuwsgierigheid. Is er iets dat deze emoties en gevoelens ervaart? Is er een ik verbonden aan deze gevoelens?

Azumiq

Postby Azumiq » Tue Jun 12, 2018 2:23 pm

Hallo Katie,

Goed om te horen dat het weer beter gaat. Hier gaat het zijn gangetje :). Fijn dat je gelijk met de deurloze deur in huis valt ;). Ik wil je graag weer begeleiden.

Het lukt mij niet om je private messages te sturen, ze blijven hangen in de outbox. Wil je toch liever verder gaan met private messages of de draad hier weer oppakken? Als je liever via private messages wilt, moet ik even kijken of ik het kan oplossen.

Ik hoor het graag!

Groetjes,

Menno

Return to “Other Languages”