Thought or No Thought (Dutch)

Dansk, Nederlands, Italian
Henkccn

Re: Thought or No Thought (Dutch)

Postby Henkccn » Wed Feb 22, 2017 8:10 pm

Wel Peter,

Je gaat niet in op mijn vragen.

Ik vind dat wat teleurstellend. Niet echt geïnteresseerd. Niet erg lief.

Ik ben wel ziek maar dat betekent niet dat ik niet kan handelen.

Henk.

Petrus

Postby Petrus » Wed Feb 22, 2017 11:08 pm

Beste Henk,

Ik ga je verlaten....

Het laatste wat ik voor je kon doen is een andere gids voor je zoeken.
En dat is wonder boven wonder gelukt!
Wees er uitermate zuinig op!

Heel veel liefs, Petrus

Lunamaya

Postby Lunamaya » Thu Feb 23, 2017 2:07 pm

Hallo Henk,

Zoals Petrus heeft aangegeven gaat hij niet verder met deze draad en heeft hij om een nieuwe gids voor jou verzocht.

Ik heb mee gelezen en aangeven dat ik graag inspring. Dit heb ik al eens eerder via PB aan je gepost, toen hebben jullie een doorstart gemaakt. Misschien heb je mijn bericht niet gekregen, ik vind het niet zo helder of een bericht nu verstuurd is of niet via de PB functie. Maakt ook verder niet uit.

Hoe dan ook, ik wil met plezier met je mee kijken!

Zou je me kunnen aangeven, (als jij verder wil met het onderzoeken van het directe kijken/ waarnemen), of je dit hier op deze draad zou willen vervolgen, of je een nieuwe draad (fris begin) wilt of liever via de mail als je dat zou willen.

Ben je trouwens al weer opgeknapt of nog steeds ziek?
Als je ziek bent is dat een mooie manier om te kijken naar wie of wat het is dat er met dit lichaam gebeurd, wie lijdt/ heeft pijn?

Ik hoor graag van je terug!

Groetjes Lunamaya

Henkccn

Postby Henkccn » Thu Feb 23, 2017 6:42 pm

Beste Lunamaya,
Dank je wel dat mijn gids wilt zijn.

Ja dat ziek die vreselijk pijn dat heeft mij wel gepakt. Is pijn ook een ervaring.
Dus ik wil deze draad zoals dat je het noemt graag met je vervolgen.

Ik ben nog wel ziek en lijkt mij beter dat ik het rustig aan doe.

In de loop van de volgende week zal contact met je opnemen.

Groet,
Henk.

Lunamaya

Postby Lunamaya » Thu Feb 23, 2017 7:08 pm

Hey Henk.

Dank je voor je snelle reactie, en top, pakken we de draad hier op!

[quote]
Ja dat ziek die vreselijk pijn dat heeft mij wel gepakt. Is pijn ook een ervaring.[/quote

Kan je naar dit stukje kijken de komende dagen? Wat pijn is? Wie pijn heeft? Wat blijft er over als er geen "ik" is gekoppeld aan de ervaring van het ziek zijn?

Ik hoor dan graag van je terug als je bent opgeknapt.
Beterschap voor nu!

Groetjes Lunamaya

Lunamaya

Postby Lunamaya » Thu Feb 23, 2017 7:09 pm

(sorry, quote ging mis in de vorige post)

Hey Henk.

Dank je voor je snelle reactie, en top, pakken we de draad hier op!

Ja dat ziek die vreselijk pijn dat heeft mij wel gepakt. Is pijn ook een ervaring.
Kan je naar dit stukje kijken de komende dagen? Wat pijn is? Wie pijn heeft? Wat blijft er over als er geen "ik" is gekoppeld aan de ervaring van het ziek zijn?

Ik hoor dan graag van je terug als je bent opgeknapt.
Beterschap voor nu!

Groetjes Lunamaya

Lunamaya

Postby Lunamaya » Thu Mar 02, 2017 10:45 pm

ha Henk.

hoe gaat het? Weer hersteld?

ben je al klaar de draad weer op te pakken?

hartelijke groetjes Lunamaya

Henkccn

Postby Henkccn » Fri Mar 03, 2017 11:05 am

Dag Lunamaya,

Bedankt voor de belangstelling.
Ja, het gaat al een stuk beter met mij.

Ik wil begin volgende week de draad weer oppakken.

Groet,

Henk.

Lunamaya

Postby Lunamaya » Fri Mar 03, 2017 12:00 pm

Hallo Henk,

Prima, dat lijkt me goed!

Zou je als je de draad oppakt kunnen kijken wat er zich in de afgelopen periode heeft afgespeeld bij jou als het gaat om het "zelf-gevoel"?

Op welke momenten was die aanwezig?

Heb je ergens worstelingen gehad? Als dit zo is, zou je kunnen kijken of de aan of afwezigheid van een "IK" een rol gespeeld heeft? En kan je me hierover schrijven?

Groetjes Lunamaya

Lunamaya

Postby Lunamaya » Thu Mar 09, 2017 3:41 pm

Hallo Henk. hoe gaat het? . Zou je even bij jezelf kunnen nagaan of je nog verder wilt Met dit onderzoek? Zo niet dan hoor ik dat graag.

Als je denkt dat het beter is kan je ook even pauze nemen en tegen de tijd dat je merkt weer aan de slag te willen aan de bel trekken bij lu.

Groetjes lunamaya

Henkccn

Postby Henkccn » Thu Mar 09, 2017 8:35 pm

hallo Lunamaya,

Ja dat is goed ik geef wel aan wanneer ik weer verder wil.
Op dit moment krijg ik het niet voor elkaar. Maar goed wie is wie ? En wie krijgt het niet voor elkaar.

groet,

Henk

Henkccn

Postby Henkccn » Fri Mar 31, 2017 9:58 am

Hallo Lunamaya,
Hier ben ik weer.Als je nog tijd voor mij hebt dan wil ik inzicht verkrijgen in wat er zoal gebeurd is en wat er eigenlijk altijd
gebeurd.

Wat duidelijk is dat alle dingen die hebben plaatsgevonden(ziek worden o.a.) zomaar ineens gebeurden zonder dat je er iets aan kan doen.
Het was zeker wat mij betreft niet prettig. Ook al had ik als "ik" kritiek op mijzelf...waarom moet ik dit nu krijgen en waarom gaat het niet weg....Het maakt niets uit alles gaat gewoon door. Maar het blijft toch niet zo het veranderd.

En toch diep binnenin mij zit een gevoel een emotie die zegt dat het allemaal niet zo hoeft te gaan. Wanneer je aandacht hebt voor het goede, prettige gevoel in jezelf dan gaan dingen anders.
Waarom hebben we een lichaam ? ik denk omdat we een bedoeling hebben hier op aarde anders zouden we simpelweg niet bestaan. Daarom vind ik het belangrijk geworden na alles wat ik heb meegemaakt je gevoelens te eren. Er aandacht voor te hebben. Ik heb ontdekt dat het gevoel/emotie het meest belangrijke is in je leven. Waar heb je aandacht voor.

Als je een slechte gedachte hebt dan voel je onprettig. Als je een goede gedachte hebt voel je je prima zo simpel is het eigenlijk. Je hebt zelf de regie. De gedachten komen op daar heb je geen invloed op maar wat je er mee doet dat bepaal je zelf.
Iedereen weet dat hij er is dat er bewustzijn is. Dat kun je nu ook ervaren. Ik ben er nu waar ik ook ga of sta het is er altijd. Alles verschijnt in dat bewustzijn ...de vraag is waar focus je op ?

Groet,
Henk

Lunamaya

Postby Lunamaya » Sat Apr 01, 2017 1:40 pm

Hoi Henk,

wat goed dat je het weer wilt oppakken! Ik doe dat graag weer met je.

Ik ben op het moment heel druk, maar zo gauw ik tijd zie zal ik weer reageren. Ik verwacht volgend weekend weer tijd te hebben.

Hartelijke groet,

Lunamaya

Lunamaya

Postby Lunamaya » Fri Apr 07, 2017 10:57 pm

Hallo Henk!
Het was zeker wat mij betreft niet prettig.
dus wat maakt het onplezierig?
Ook al had ik als "ik" kritiek op mijzelf...waarom moet ik dit nu krijgen en waarom gaat het niet weg....
Dit lijkt me ook onplezierig! Misschien nog meer dan het bovenstaande gedeelte?
Het maakt niets uit alles gaat gewoon door. Maar het blijft toch niet zo het veranderd.
En toch diep binnenin mij zit een gevoel een emotie die zegt dat het allemaal niet zo hoeft te gaan. Wanneer je aandacht hebt voor het goede, prettige gevoel in jezelf dan gaan dingen anders.
Het zou heel goed kunnen dat je vanuit je ervaring hebt gezien dat het aandacht hebben voor het goede/ prettige je uiteindelijk meer op levert. Of je nu ziek bent of fit.

Wat me intrigeert in wat je zegt is "diep binnen in me zit een gevoel" Kan je eens kijken waar je dit gevoel kunt vinden? Onderzoeken hoe het eruit ziet, waar het te vinden is, zit het in je lichaam, zit het in een plek in het bijzonder dit gevoel?
Waarom hebben we een lichaam ? ik denk omdat we een bedoeling hebben hier op aarde anders zouden we simpelweg niet bestaan.
Dat lijkt voor de hand liggend, zonder lichaam geen bestaan. Maar of het waar is?
Even een experimentje. Als je slaapt. Besta je dan? En welke rol heeft je lichaam dan? Kijk goed naar wat je ziet.
Daarom vind ik het belangrijk geworden na alles wat ik heb meegemaakt je gevoelens te eren. Er aandacht voor te hebben. Ik heb ontdekt dat het gevoel/emotie het meest belangrijke is in je leven. Waar heb je aandacht voor.
dat is prima! We gaan daar zeker later nog verder op in hoor, maar ik parkeer hem nu even oke?
De gedachten komen op daar heb je geen invloed op maar wat je er mee doet dat bepaal je zelf.

Hier zeg je wel iets heel belangrijks, nog even los van de waarde die we aan gedachtes toekennen.
Wie bepaald wat er met de gedachtes gebeurd? Een gedachte komt en deze kan "voorbij" gelaten worden, "vastgepakt" "uitgediept" etc. Maar wie doet dat eigenlijk?
Iedereen weet dat hij er is dat er bewustzijn is.
nou, je bent wel op een plek gekomen waar ook anders gedacht wordt ;)

wil jij dit verder onderzoeken? Sta je er helemaal voor open te onderzoeken of er een "IK' is?
Dat kun je nu ook ervaren.
dat er "ervaring" is, daar is geen twijfel over mogelijk. Maar die "JE" waar kan jij Hans, de IK vinden die aan het ervaren is. Kan je kijken waar die zich bevindt? Kijk heel goed op alle mogelijke plekken en ik hoor graag van je terug wat je hebt gezien/ gevoeld/ ervaren!
Ik ben er nu waar ik ook ga of sta het is er altijd.
Zelfde als hierboven eigenlijk. Er is ervaring. Maar waar ben "JE"?

Hey Henk, leuk dat je er weer mee aan de slag gaat. Voel even bij jezelf of je er weer zin in hebt. Kan je me vertellen op de schaal van 1 op 10 hoe klaar je je voelt dit alles weer te gaan onderzoeken?

Voor nu,

Liefs Lunamaya

Henkccn

Postby Henkccn » Sat Apr 08, 2017 4:24 pm

Het was zeker wat mij betreft niet prettig.
dus wat maakt het onplezierig?
Niet wat maakt het onplezierig maar het is onplezierig in lichaam en geest het is de ervaring.

Ook al had ik als "ik" kritiek op mijzelf...waarom moet ik dit nu krijgen en waarom gaat het niet weg....
Dit lijkt me ook onplezierig! Misschien nog meer dan het bovenstaande gedeelte?

Het maakt niets uit alles gaat gewoon door. Maar het blijft toch niet zo het veranderd
Juist een gevoel van machteloosheid

Het zou heel goed kunnen dat je vanuit je ervaring hebt gezien dat het aandacht hebben voor het goede/ prettige je uiteindelijk meer op levert. Of je nu ziek bent of fit.

Wat me intrigeert in wat je zegt is "diep binnen in me zit een gevoel" Kan je eens kijken waar je dit gevoel kunt vinden? Onderzoeken hoe het eruit ziet, waar het te vinden is, zit het in je lichaam, zit het in een plek in het bijzonder dit gevoel?
Het is geen plek het is een weten, ik hoef het niet te zoeken het is er en je kunt het niet zien

Waarom hebben we een lichaam ? ik denk omdat we een bedoeling hebben hier op aarde anders zouden we simpelweg niet bestaan.
Dat lijkt voor de hand liggend, zonder lichaam geen bestaan. Maar of het waar is?
Even een experimentje. Als je slaapt. Besta je dan? En welke rol heeft je lichaam dan? Kijk goed naar wat je ziet.

Door mijn ziek zijn heb ik weer eens goed ervaren dat ik een lichaam heb. Of het waar is dat je zonder lichaam geen bestaan hebt is een gedachte een verhaaltje eigenlijk. Je kan er van maken wat je wilt.
Als je slaapt besta je natuurlijk ook. Het lichaam en geest rusten en verwerken alle activiteiten van de afgelopen dag.Als je ´s-nachts een bloedneus hebt vind je dat ´s- morgens gewoon terug op je kussen.

De gedachten komen op daar heb je geen invloed op maar wat je er mee doet dat bepaal je zelf.

Hier zeg je wel iets heel belangrijks, nog even los van de waarde die we aan gedachtes toekennen.
Wie bepaald wat er met de gedachtes gebeurd? Een gedachte komt en deze kan "voorbij" gelaten worden, "vastgepakt" "uitgediept" etc. Maar wie doet dat eigenlijk?
De werkelijkheid is dat er een ding is waar je controle over hebt en dat is waar je je aandacht op vestigt. Daar waar je je aandacht op vestigt groeit. Als je op straat een zwarte fiat punto ziet rijden en je vestigt je aandacht erop dan zie je er steeds meer.

Iedereen weet dat hij er is dat er bewustzijn is.
nou, je bent wel op een plek gekomen waar ook anders gedacht wordt ;)
Het bewustzijn is er altijd waar je ook gaat of staat. Het bewustzijn is geen gedachte. Het is niet te omschrijven. het is er gewoon en je kunt het waarnemen.

Hey Henk, leuk dat je er weer mee aan de slag gaat. Voel even bij jezelf of je er weer zin in hebt. Kan je me vertellen op de schaal van 1 op 10 hoe klaar je je voelt dit alles weer te gaan onderzoeken?
Dat is wel een hele merkwaardige vraag zo plotseling. Ik ben er volop mee bezig. Je bent aan het antwoorden en dan wil je dat ik schrijf of ik er nog wel zin in heb zelfs dat op een schaal van 1 op 10. Ik zou graag de reden van je vernemen vanwaar deze merkwaardige vraag. Heb je er zelf nog wel zin in ?

Return to “Other Languages”