AMY her er din tråd :)

Dansk, Nederlands, Italian
dreamer

AMY her er din tråd :)

Postby dreamer » Fri Feb 01, 2013 5:24 pm

Velkommen til LU Forum

Der er et par ting vi skal være enige om inden vi går igang:

1. Vi skal skrive her mindst en gang hver dag, så længe vi arbejder sammen her
2. Jeg spørger og du svarer så ærligt du kan og udfra din direkte oplevelse
3. Du afstår fra spirituel søgen så længe vi arbejder sammen

Er vi enige om det kan vi starte:

Det første jeg vil bede dig om er, at skrive en liste over, hvad du ønsker, forventer, håber der kommer ud af at se at der ikke er noget 'jeg'.

Der er ikke noget personligt 'jeg' og der har aldrig været et personligt jeg. Jeget er en tanke.

Hvad sker der når du læser dette?

KH Vivi

Amy

Re: AMY her er din tråd :)

Postby Amy » Fri Feb 01, 2013 7:44 pm

Jeg håber at dette kan "klare" mit sind, så jeg har det lettere med tilværelsen og ved at slippe mit "jeg" at kunne tackle mange psykiske spekulationer på en lettere og bedre måde, samt at min fysiske tilstanddermed forbedres.

At jeget ikke findes? Jeg undres - forstår det ikke rigtigt.

dreamer

Postby dreamer » Fri Feb 01, 2013 8:49 pm

Hej

Undersøg hvad tanker er. Observer deres nærmest konstante kommentarer til det der foregår - også når der tilsyneladende ikke foregår noget. Tankerne vurderer det der sker som sjovt, trist, farligt, svært, let, grimt, vrøvl og så videre.

Observer tankestrømmen så ofte du kan i løbet af dagen i morgen. Hvor kommer tankerne fra? Hvordan opstår de? Hvordan forsvinder de? Er der et jeg der tænker dem?

Skriv her hvad du finder ud af

KH Vivi

dreamer

Postby dreamer » Sat Feb 02, 2013 11:17 pm

Hvad har du fundet ud af om tanker?

:)

Amy

Postby Amy » Sat Feb 02, 2013 11:29 pm

Tanker opstår som reaktion på påvirkninger, fra tiltale - fra synsindtryk,- fra hørte indtryk, - fra følelses indtryk, tryk, slag eller andet følelses påvirkning.

Ved hvile - lukkede øjn - ? - det har jeg ikke "tænkt" på endnu?

dreamer

Postby dreamer » Sat Feb 02, 2013 11:39 pm

Er det dig der tænker tankerne?
Kan du bestemme hvad du vil tænke? Helt eller delvist?
Kan du bestemme hvad du ikke vil tænke?
Kan du stoppe tankerne, få dem til at forsvinde?
Kan du beslutte dig for kun, at ville tænke glade tanker?

Hvis ja, hvordan sker det?
Hvis nej, hvordan opstår og forsvinder tanker så?

Observer, hvad der sker når du kigger på spørgsmålene, et ad gangen.
Skriv her hvad du oplever og hvilke svar du kommer frem til.

Kig på det her når du er rimelig frisk og brug noget tid på det i løbet af dagen. Du kan godt lave noget med hænderne, eller gå tur imens.

God fornøjelse.

KH Vivi

Amy

Postby Amy » Sun Feb 03, 2013 2:49 pm

1 Ja ,det er mig der tænker tankerne.2 I en vis grad - problemer "presser"sig på, bliver ved med at køre , specielt når de er ny aktuelle - forsøger at få dem løst - ved tanker der kan føre til handling for at løse dem.3 Nej - hvis det er problemer bliver de ofte ved med at komme ind i tankerne, kværner løs - og kan som jeg er blevet ringere fysisk - svære at løse - fordi jeg IKKE kan "handle" - gøre noget - det kræver fysik- for at komme til problemet- og det kræver meget tit penge at gøre ting, der kan løse problemerne, så det "bider sig selv i halen"4 Synes kun ved at handle fysisk - får tankerne på andre veje på den måde, ellers komme negative tanker tit op igen.5 nej!6 det sker ikke.

dreamer

Postby dreamer » Mon Feb 04, 2013 5:23 pm

Hej Amy

Tak for svaret :)

I det første svar om tanker skriver du:
Tanker opstår som reaktion på påvirkninger, fra tiltale - fra synsindtryk,- fra hørte indtryk, - fra følelses indtryk, tryk, slag eller andet følelses påvirkning.
Mener du at der sker et eller andet og så kommer der uvilkårligt tanker omkring det?

Hvis du mener det, hvordan kan det så være dig der tænker tankerne?

I det andet skriver du at det er dig der tænker tankerne. Hvis det er dig der tænker tankerne skulle du vel også kunne lade være med at tænke dem?

Kig efter dette 'jeg' hvor er det ? Kan du finde et sted hvor det 'dig' findes? Hvad er det? Hvordan virker det?

Måske kommer der en tanke om disse spørgsmål....hvor kommer denne tanke fra? Er det dig der får den til at komme? er det dig der tænker den?

KH Vivi

Amy

Postby Amy » Tue Feb 05, 2013 10:14 am

7: Jeg har ubeskriveligt svært ved at samle tqankerne on dette! Mine tanker "skifter" ofte spor ved atny indtryk kommer ind over.
Da jeg var ung og kørte meget mc, var der en vis logik i at der hele tiden opstod ny "forhindringer" i trafikken, derved SKULLE jeg tænke andre tqanker. Nu som ældre er det annerledes, "min" tilværelse er i høj grad gået i ståe, men dybt i mit sindvilæ MIT sind/JEG ikke acceptere det. Bare mit sindJEG er det mindste vågent - så vil det OP igen!Dette var også 9...

dreamer

Postby dreamer » Tue Feb 05, 2013 10:05 pm

Tak for svaret

Kig nu på det jeg sendte i går, senere kan vi vende tilbage til det du har skrevet om indtil nu.

KH Vivi

Return to “Other Languages”