Hej DeadOrAlive denne tråd er din

Dansk, Nederlands, Italian
DeadOrAlive

Re: Hej DeadOrAlive denne tråd er din

Postby DeadOrAlive » Thu Oct 04, 2012 8:55 pm

Hvad så med kroppen? Er det DIN krop, eller simpelthen en krop? Hvad/hvem får kroppen til at bevæge sig? Hvem bestemmer over kroppen og hvad den skal gøre?
kroppen er bare en krop. Og den bevæger sig helt automatisk.

Kan kroppen mærkes når øjnene er lukkede?

Kroppen kan godt mærkes når øjnene er lukkede.

Hvad med hjernen. Sidder der et 'jeg' i hjernen?

Nej der sidder intet jeg i hjernen, den er der bare og stemmerne i hjernen er ikke noget jeg.

DeadOrAlive

Postby DeadOrAlive » Thu Oct 04, 2012 9:00 pm

Hvad så med kroppen? Er det DIN krop, eller simpelthen en krop? Hvad/hvem får kroppen til at bevæge sig? Hvem bestemmer over kroppen og hvad den skal gøre?
kroppen er bare en krop. Og den bevæger sig helt automatisk.

Kan kroppen mærkes når øjnene er lukkede?

Kroppen kan godt mærkes når øjnene er lukkede.

Hvad med hjernen. Sidder der et 'jeg' i hjernen?

Nej der sidder intet jeg i hjernen, den er der bare og stemmerne i hjernen er ikke noget jeg.

dreamer

Postby dreamer » Thu Oct 04, 2012 9:17 pm

Hi DeadOrAlive

Er det altsammen noget du VED, eller noget du synes du ved?

Kan du virkelig mærke kroppen når du lukker øjnene, eller synes du bare at du kan mærke den?
Det kunne bare være rart at kunne finde ud af at kende forskel på mig og ikke mig, og være tilstede her og ikke i fremtiden eller fortiden, Jeg har altid været en meget negativ person der kun så alt sort.
Hvad mener du med at kende forskel på mig og ikke mig?

jeg har altid været en negativ person, der kun så alt sort, skriver du. Er det overstået? ER du den person? Hvem er du?

KH Vivi

DeadOrAlive

Postby DeadOrAlive » Thu Oct 04, 2012 10:14 pm

Er det altsammen noget du VED, eller noget du synes du ved?
Det er noget jeg kan se. Hvis man går en tur og falder fordi skoen er ved at falde af, ren refleks sætter kroppen hænderne i. Det er ikke noget Jeg kan få kroppen til, det gør den selv.

Kan du virkelig mærke kroppen når du lukker øjnene, eller synes du bare at du kan mærke den?
Hvis jeg bare lukker øjnene lige nu og her så kan jeg ikke mærke kroppen kun vejrtræningen men hvis jeg fokusere på benet eller armen så kan mærke den som en summende fornemmelse. <--- svært at beskrive
Det kunne bare være rart at kunne finde ud af at kende forskel på mig og ikke mig, og være tilstede her og ikke i fremtiden eller fortiden, Jeg har altid været en meget negativ person der kun så alt sort.

Hvad mener du med at kende forskel på mig og ikke mig?
Mente bare at det var fordi jeg ikke kunne finde ud af og jeg eksistere eller ikke.
jeg har altid været en negativ person, der kun så alt sort, skriver du. Er det overstået? ER du den person? Hvem er du?
Er ikke negativ mere, tager ikke livet som noget negativt eller de ting der sker, ting sker bare.

Nej jeg er ikke den person eller nogen anden. Jeg er ingen.

dreamer

Postby dreamer » Thu Oct 04, 2012 10:36 pm

Hej Ingen :)

Lad mig give dig de afsluttende spørgsmål. Kig på dem og se om det er nogen du vil/kan svare på.

1) Er der et 'mig', overhovedet, på nogen måder, facon eller form? Har 'mig' nogensinde været der? Hvad med selv, er der noget der er separat fra alt andet?

2) Forklar i detaljer hvad illusionen om det separate selv er, hvornår den starter og hvordan den virker.

3) Hvordan føles det at se dette? Beskriv i detaljer.

4) Hvordan ville du beskrive det for en der aldrig har hørt om denne illusion men som er nysgerrig omkring det.

5) Hvad var det sidste skub der fik dig over, fik dig til at se? Var der et specielt øjeblik hvor du så, eller skete det mere glidende? Hvad præcist skete der?

6) Når du siger 'Jeg', hvad mener du så?

7) Er der en oplever, der oplever, eller er der kun oplevelse?

God fornøjelse

KH Vivi

DeadOrAlive

Postby DeadOrAlive » Sat Oct 06, 2012 11:04 am

Hej Ingen :)

Lad mig give dig de afsluttende spørgsmål. Kig på dem og se om det er nogen du vil/kan svare på.
Beklager at jeg først svare nu. lå i sengen i går.

1) Er der et 'mig', overhovedet, på nogen måder, facon eller form? Har 'mig' nogensinde været der? Hvad med selv, er der noget der er separat fra alt andet?

2) Forklar i detaljer hvad illusionen om det separate selv er, hvornår den starter og hvordan den virker.

3) Hvordan føles det at se dette? Beskriv i detaljer.

4) Hvordan ville du beskrive det for en der aldrig har hørt om denne illusion men som er nysgerrig omkring det.

5) Hvad var det sidste skub der fik dig over, fik dig til at se? Var der et specielt øjeblik hvor du så, eller skete det mere glidende? Hvad præcist skete der?

6) Når du siger 'Jeg', hvad mener du så?

7) Er der en oplever, der oplever, eller er der kun oplevelse?

Syns det er nogle virkelig svære spørgsmål, eller så forstår jeg dem bare ikke.

kunne de stilles på anderledes måde?

DeadOrAlive

Postby DeadOrAlive » Sat Oct 06, 2012 11:06 am

Hvis det kunne skæres ud i pap :D

dreamer

Postby dreamer » Sat Oct 06, 2012 2:55 pm

Hvis det kunne skæres ud i pap :D
Findes der et 'jeg' på nogen måde? Har der nogensinde været et jeg, vil der nogensinde være et jeg? Findes der noget 'selv' adskilt fra alt andet?

Hvad siger du til dette spørgsmål?
Vivi

DeadOrAlive

Postby DeadOrAlive » Sun Oct 07, 2012 7:59 pm

Findes der et 'jeg' på nogen måde? Har der nogensinde været et jeg, vil der nogensinde være et jeg? Findes der noget 'selv' adskilt fra alt andet?

Der findes intet Jeg, og der har aldrig været et jeg, Det eneste der har været, er en tro på at der VAR et jeg.

dreamer

Postby dreamer » Sun Oct 07, 2012 8:49 pm

Tak :)

2) Kan du forklare hvad illusionen om jeg er, hvornår den starter og hvordan den virker?

Hilsen Vivi

dreamer

Postby dreamer » Thu Oct 11, 2012 12:07 pm

Denne tråd fortsætter på Liberation Unleashed Gate på Facebook

Return to “Other Languages”