Hej DeadOrAlive denne tråd er din

Dansk, Nederlands, Italian
dreamer

Hej DeadOrAlive denne tråd er din

Postby dreamer » Wed Oct 03, 2012 12:13 pm

Håber denne tråd virker også hos dig

Giv en kort præsentation.

Jeg har følgende forventninger til vores arbejde:
1. Du svarer, jeg spørger. Vi tilstræber at skrive her mindst en gang om dagen. Hvis det ikke kan lade sig gøre ind imellem, giver vi hinanden besked.
2. Du svarer så ærligt som muligt.
3. I den periode vi arbejder sammen undlader du at involvere dig i andre måder at arbejde på.
Ovennævnte fordi har vist sig, at det kommer til at fungere bedst sådan.

Kan du tilslutte dig dette er vi klar til at gå i gang.

Hvilke forventninger har du til hvad der skal komme ud af det?

Hilsen Vivi

DeadOrAlive

Re: Hej DeadOrAlive denne tråd er din

Postby DeadOrAlive » Wed Oct 03, 2012 12:37 pm

Den virker :)

Ja det kan du tro :)

Jeg har ingen forventninger. eller det tror jeg ikke

Det kunne bare være rart at kunne finde ud af at kende forskel på mig og ikke mig, og være tilstede her og ikke i fremtiden eller fortiden, Jeg har altid været en meget negativ person der kun så alt sort.

Situationen er den nu at "jeg" er bange for at bruge ordet jeg. det virker som om det er et forbudt ord, ved ik om du forstår hvad det er jeg mener præcis.

dreamer

Postby dreamer » Wed Oct 03, 2012 12:58 pm

Jojo

Jeg forstår hvad du mener. Der er ingen grund til ikke at bruge ordet 'jeg'. Det er trods alt bare et ord.

'Jeg' eksisterer ikke, overhovedet ikke, det er et ord. Hvad sker der i dig når du læser dette?

DeadOrAlive

Postby DeadOrAlive » Wed Oct 03, 2012 1:10 pm

Jojo
Jeg forstår hvad du mener. Der er ingen grund til ikke at bruge ordet 'jeg'. Det er trods alt bare et ord.

'Jeg' eksisterer ikke, overhovedet ikke, det er et ord. Hvad sker der i dig når du læser dette?
[/quote]

Hvis ordet jeg ikke bruges så ved Jeg ik hvordan jeg skal svare?

ordet Jeg bruger jeg rigtig meget som du kan se.

Jeg forstår godt at "jeg" ikke eksisterer når det siges ellers skrives, men tror ikke jeg forstår det in real life.

det er lidt ligsom hvis en person siger himlen er blå. så vil jeg svare med det samme ja det er den da det er klart, fordi det er den jo, det kan jeg jo se. og når spørgsmålet til om jeg eksisterer kommer så kommer svaret bare af sig selv . normalt vil jeg svare jamen jeg eksisterer jo jeg trækker vejret og spiser og går osv, men efter at have læst og alt dette, så ligger svaret bare normalt til at svare jeg ikke eksisterer. Men når jeg tænker over det så syns jeg ikke at det giver mening. Hvem sidder foran computeren nu og svare på det du skriver? hvis hvis jeg ikke eksisterer hvordan kan det du skriver så være til mig? og hvem er det så der svare?

DeadOrAlive

Postby DeadOrAlive » Wed Oct 03, 2012 2:13 pm

Sorry Kan se at du skrev at man godt måtte bruge ordet jeg. sorry læste forkert :)

dreamer

Postby dreamer » Wed Oct 03, 2012 2:15 pm

Kan du finde noget JEG der skriver på tastaturet, når du ser godt efter? Er det hænderne der skriver? Er det DINE hænder eller er det simpelthen 'hænder'. Er der 'nogen' der skriver eller skrives der bare?

Du må gerne bruge 'jeg' når du skriver (også uden citationstegn)

Hilsen Vivi

DeadOrAlive

Postby DeadOrAlive » Wed Oct 03, 2012 2:59 pm

Kan du finde noget JEG der skriver på tastaturet, når du ser godt efter? Er det hænderne der skriver? Er det DINE hænder eller er det simpelthen 'hænder'. Er der 'nogen' der skriver eller skrives der bare?

Det er jo mine hænder der skriver på tasteturet.?? og det er så her jeg automatisk tænker Men hvordan kan det være mine hvis JEG ikke eksisterer? så er det jo ikke mine.

jeg går ud fra at det er mine tanker der svare på det du spørger om, men igen hvordan kan det være mine tanker hvis jeg ikke eksisterer?

dreamer

Postby dreamer » Wed Oct 03, 2012 3:05 pm

Præcis! Hvordan kan det være dine tanker, hvis du ikke eksisterer. Indtil i morgen KIG på tanker. Hvor kommer de fra, hvornår dukker de op, hvem tænker dem - hvis nogen - er det DINE tanker eller er de der selvom der ikke er noget 'jeg tænker dette' knyttet til dem. Jeg kan ikke fortælle dig svaret, hvis du ønsker at komme dybere i dette end blot, at tro på det fordi du har hørt det. Du er nødt til at studere tankernes natur tæt på. Når du slår øjnene op om morgenen - hvordan kommer den første tanke, hvornår kommer den? Fortsæt med at studere tanker så tit du kan resten af dagen.

Glæder mig til at høre hvad du finder ud af.
God fornøjelse
Vivi

DeadOrAlive

Postby DeadOrAlive » Wed Oct 03, 2012 3:09 pm

Præcis! Hvordan kan det være dine tanker, hvis du ikke eksisterer. Indtil i morgen KIG på tanker. Hvor kommer de fra, hvornår dukker de op, hvem tænker dem - hvis nogen - er det DINE tanker eller er de der selvom der ikke er noget 'jeg tænker dette' knyttet til dem. Jeg kan ikke fortælle dig svaret, hvis du ønsker at komme dybere i dette end blot, at tro på det fordi du har hørt det. Du er nødt til at studere tankernes natur tæt på. Når du slår øjnene op om morgenen - hvordan kommer den første tanke, hvornår kommer den? Fortsæt med at studere tanker så tit du kan resten af dagen.

Det vil jeg gøre :)

Jeg skriver i morgen igen :)

DeadOrAlive

Postby DeadOrAlive » Thu Oct 04, 2012 10:39 am

Tanker er noget der er der hele tiden, i nogen situationer er de der ikke, men i andre situationer er de der ekstremt MEGET og MEGET negativt,

I går aftens da jeg skulle sove. havde jeg problemer med at sove fordi tankerne fyldte for meget, faldt først i søvn omkring kl 02.00

I morges vågnede jeg med et chok, det føltes som om jeg var på en banegård med alle de tanker, blev ret irriteret så lagde dynen over hovedet, i håb om at kunne sove igen, tankerne sagde ikke noget de var bare irriterende med lyde så som lalalalalala hihihih huhuhu ved det lyder helt vild fjollet. Men til sidst så lod jeg vær med at være irriteret over de lyde, også forsvandt de så, og jeg tænde computeren med det samme for at skrive til dig.

dreamer

Postby dreamer » Thu Oct 04, 2012 11:55 am

Haha!!
Tankermylder som trafikken på en banegård.

Ok, så tanker er der hele tiden, næsten Nogen gange extremt meget og negativt.

Hvor kommer de fra? Er der noget 'jeg' der tænker dem? Er det dig der tænker dem? Kan du kontrollere dem og bestemme at de skal forsvinde eller blive positive?

Til sidst lod du være med at være irriterede over de lyde og så forsvandt de. Hvad skete der her?

Mange hilsner Vivi

DeadOrAlive

Postby DeadOrAlive » Thu Oct 04, 2012 1:59 pm

Haha!!
Tankermylder som trafikken på en banegård.

Ok, så tanker er der hele tiden, næsten Nogen gange extremt meget og negativt.

Hvor kommer de fra? Er der noget 'jeg' der tænker dem? Er det dig der tænker dem? Kan du kontrollere dem og bestemme at de skal forsvinde eller blive positive?

Til sidst lod du være med at være irriterede over de lyde og så forsvandt de. Hvad skete der her?

Tankerne de er der bare, Jeg tænker dem ikke, men de får mig til at tro at jeg er dem, For hvis jeg var tankerne så kunne jeg bestemme hvornår de skulle være der og hvad for nogle tanker det skulle være, hvis jeg kigger på en tanke der kommer, så forsvinder den, som om den bliver bange for at give sig til kende fordi den bliver set på, Men hvem er så det der ser på tanken? det er ikke mig selv. for jeg eksistere ikke.

Jeg blev så irriteret over at de ikke ville forsvinde så jeg opgav faktisk bare op, og valgte at jeg ikke ville prøve på at sove, det virkede som om at tankerne ikke synes det var sjovt når jeg ikke gad at være irriteret over dem mere.

dreamer

Postby dreamer » Thu Oct 04, 2012 2:21 pm

Jeg blev så irriteret over at de ikke ville forsvinde så jeg opgav faktisk bare op, og valgte at jeg ikke ville prøve på at sove, det virkede som om at tankerne ikke synes det var sjovt når jeg ikke gad at være irriteret over dem mere.
Aha! Jeg blev irriteret på tankerne, så jeg gav op.

Hvad er det for et jeg der er tale om her?

Kan vi konkludere at der ikke er noget 'jeg' der styrer tankerne?

Hvem er det der gør ting. Er der et jeg der gør? Eller sker ting bare?

DeadOrAlive

Postby DeadOrAlive » Thu Oct 04, 2012 8:25 pm

aha! Jeg blev irriteret på tankerne, så jeg gav op.

Hvad er det for et jeg der er tale om her?

aner det ikke ?

Kan vi konkludere at der ikke er noget 'jeg' der styrer tankerne?

Der er intet jeg der styrer tankerne

Hvem er det der gør ting. Er der et jeg der gør? Eller sker ting bare?

Ting sker bare helt af sig selv.

dreamer

Postby dreamer » Thu Oct 04, 2012 8:35 pm

Godt.

Hvad så med kroppen? Er det DIN krop, eller simpelthen en krop? Hvad/hvem får kroppen til at bevæge sig? Hvem bestemmer over kroppen og hvad den skal gøre? Kan kroppen mærkes når øjnene er lukkede?
Hvad med hjernen. Sidder der et 'jeg' i hjernen?

Mange hilsner Vivi

Return to “Other Languages”